• Soulfan

Regelbundna värkar på kvällen men inget sedan?

Hej,

blir inte riktigt klok på det här. Har haft värkar två kvällar i rad, igår mycket likt regelbundna menssmärtor i främre delen av livmodern och trott att det definitivt varit på gång. Men sedan har värkarna avstannat och försvunnit under natten och jag känner inget under dagen. Någon som varit med om något liknande? Vad ska jag göra? Höra av mig till förlossningen och eventuellt åka in ändå eller ska jag räkna det enbart som förvärkar? Alla kommentarer och erfarenheter mottages med tacksamhet...

• Svar på tråden Regelbundna värkar på kvällen men inget sedan?
  • Slumraren

Hur länge pågår perioderna med värkar? Det sägs ju att värkarna ska vara regelbundna en viss tid (minns inte hur länge)innan man ska ta dem på allvar.

• Akrobaten

Här är en till som har det exakt likadant, bf på lördag. Fruktansvärt irriterande. Vaknade av ont i förrgår natt, kom med 15 minuters intervaller så jag tänkte att nu! Men sen somnade jag om och på morgonen var det borta. Igår morse när jag gick upp började det igen med ont i ryggen och en massa mensvärk, värre än natten innan. Hade ganska molande värk hela dagen men åkte ändå ut till gubbens syrra en tag och sen försvann det. Idag känner jag ingenting. Tror det är förvärkar som blir kraftigare och förhoppningsvis gör nån nytta. Känns liksom som om det händer nåt med livmoderhalsen, värker lite där. Hoppas våra bebisar kommer snart!

• Soulfan

I förrgår var det sju minuter mellan dem och de var ungefär 1,5 minut långa (var uppe på annan kontroll på förlossningen). Vet inte riktigt vad de låg på igår kväll men de var inte glesare.

• anza

Jag har haft så i två veckor nu. Regelbundna värkar från tidig eftermiddag, hela kvällen och halva natten. Då avtar de och jag somnar. Sen kommer det bara sporadiska sammandragningar under morgonen och sen regelbundet igen. Jättejobbigt! Jag har ca 5 minuter mellan värkarna.

• 4barnsMom

Jag hade så i ett par veckor sen inget alls på några dagar.. Sen en kväll så drog det igång så livmodern tränar sig väl

Det är skitjobbigt men jag försökte somna när det körde igång, då gav det sig ju.. Och då visste jag att det bara var på lur Tills det bara inte gav sig en dag

• Slumraren

Det sägs ju att falska värkar lugnar sig av varma bad också, men jag har noll erfarenhet hittills. Kan inte låta bli att undra hur du anza vet att det inte är dags att åka in om du har regelbundna värkar större delen av natten.

• anza

Ja, du det har jag också funderat på. Bor väldigt nära så jag väntar nog tills att de ökar i smärta. Än kan jag hantera dem. Sen är de rätt lika varje kväll och natt. Jag resonerar som så att lyckas jag somna så är det inte riktiga värkar. Min man frågar varje kväll när jag har ont om det är på riktigt. Inte vet jag brukar jag svara. Vi får se fram emot natten/morgonen. Undra hur länge det kan hålla på så?

Anna gravid i v. 37 med tvillingar!
  • helenagbg

Mina värkar började kl 21,00 kl 07,00 åkte vi in till förlossningen.
    Då hade dom varit regelbundna så länge och när vi ringde så sa dom att vi var välkommna.
    Det var oxå första gången som dom fanns kvar på morgonen, annars hade jag oxå bara på natten innan det.

Jag kan inte påstå att jag visste att det var "riktiga" men jag förstod att ngt var på gång.

• FruBåtsman

Hej!
    Jag har haft precis så där i 4 veckor nu, varje kväll kring kl. 19 börjar det och så är det regelbundna värkar fram tills ca 21.30 sen stannar de av helt. Jag vet inte hur många gånger jag varit på väg till förlossningen, men sen har de bara lagt av. Jag är på bf + 13 idag så jag är rätt less. Nu har jag tappat hoppet om att den kommer att komma av sig själv så jag väntar tills min igångsättningstid som är på tisdag... Är så less nu!!!

• C1mum

Hade samma förlopp med mitt första barn i flera veckor, och har haft det nu med nr 2 fast inget är på G att hända. Tyvärr kan det hålla på så i flera veckor

• Findus77

Skönt att höra att man inte är ensam. Har bf+3 idag. Var inne på koll för ev. vattenavgång förra mån. Samt inne förra torsdagen då jag haft regelbundna värkar en längre tid den natten, men väl inne så avtog de och vi åkte hem. Och här är jag nu. Med regelbudna värkar lite varje dag men inget händer. Idag regelbundet under 2 timmar med 10 min mellanrum och sen tvärdött. Med första barnet hade jag väldigt oregelbundet och det var som minst 5-10 min emellan. men nu när det "hattar" så här så blir man ju såååå irriterad. Ska på överburenhetskontroll på fredag som kommer.Hoppas skrutten är ute tills dess. Gick över en vecka med dottern.

• Christina86

Hej! Det är säkert förvärkar du känner. Jag hade så tre dagar innan min son kom. Dom kom och varade ett tag men sen gick dom bort helt och hållet. Sen den 6 juli så började dom riktigt och gav aldrig med sig. Jag var jätte rädd för att inte känna när det var igång på riktigt. Man har ju hört om dom som har fött hemma. Men sen på natten den 6 så kände jag verkligen att nu var det dags. Då åkte jag in och kom sen hem med en liten son....=) Så vem vet...det kanske är på gång för dig med...=) Lycka till!!

p.s...vill du så kan du läsa min förlossningsberättelse i min blogg...=)

• Wilma04

Har haft det som du beskriver i ett par veckor, men inte varje kväll. Var på kontroll på mvc i torsdags och då var livmodertappen inte alls mogen så tyvärr verkar det bara ha varit träning för livmodern. Hade inte alls några såna här förvärkar under förra graviditeten...

• FruBåtsman

I går kväll hade jag riktigt tuffa värkar och trodde verkligen att den skulle komma ut, höll på rätt länge också från kl. 19 till 24. Men sen gav det sig. Får vänta på igångsättning i morgon...

• Soulfan

Ja, här har inget hänt. Har inte haft några mer värkar i huvudtaget sedan i förrgår och har sovit som en princessa några nätter nu. Så vi blir nog fler som helt enkelt får vänta på igångsättning. Har varit gravid så länge jag kan minnas vid det här laget och har svårt att förstå att det någonsin kommer komma en bebis. Nåja. Ha det gott i solen tjejer, så gott det går!

• FruBåtsman

Soulfan: Jag kan inte heller fatta att jag kommer få en bebis, fast jag varit gravid i 42 fulla veckor och kommer att ha den i min famn inom ett par dagar!

Svar på tråden Regelbundna värkar på kvällen men inget sedan?