• mamyleine

Mc feast fullkorn + morötter/sallad är det nyttigt?

Tänkte på sånt ett tag. Om man äter en mc feast med fullkorn och tar sallad eller mini morötter till och ett glas vatten. Anses det då vara nyttigt? För sett att den är nyckelhålsmärkt :-S . Någon som vet?

• Svar på tråden Mc feast fullkorn + morötter/sallad är det nyttigt?
  • JagoMellivelli

hmm.. asså dom säger ju att det är tillbehöver till hamburgaren som är fettigt, dvs läsken och pommesfriten, så ja.. de är väl nyttigt

• forever love

det är ju fortfarande ost på o socker i brödet antar jag..så helt nyttig är dem väl inte..men nyttigare o hälsosammare alternativ tror jag visst att det är!

• Mickis74

Nej, inte nyttigt.....men ett nyttigare alternativ än övriga grejer kanske.

• mamyleine

Skumt :-S . Jag har nämligen trott att det varit så, Men tycker det är DÅLIGT att dom nyckelhåls märker varan då . Tänk på alla dom som luras till att tro att det är nyttigt då då :-/.

• mamyleine
    mamyleine skrev 2006-07-16 12:39:14 följande:
    Skumt :-S . Jag har nämligen trott att det varit så, Men tycker det är DÅLIGT att dom nyckelhåls märker varan då . Tänk på alla dom som luras till att tro att det är nyttigt då då :-/.
    DVS trott att det varit onyttigt.
  • svarta

Alltså, nu började jag fundera på vad nyckelhål egentligen innebär. På Livsmedelsverkets hemsida står följande som regel för nyckelhålsmärkning;

Färdigberedda produkter som är avsedda att utgöra en huvudmåltid som innehåller 400 - 750 kcal, minst 80 g rotfrukt/grönsaker/frukt. Högst 30% av energivärdet får komma från fett, tillsatta renframställda mono- och disackarider högst 3 g/100 g, natriumhalten högst 400 mg/100 ml.

• svarta

Det är nog ett nyttigare alternativ, fast sen beror det väl på vem på McDonalds som gjort hambugaren. Lite för mycket majonäs och nyckelhålet är fel...

• emmizenma

Ur kalori synpunkt så blir det ungefär som en vanlig middag/lunch.
    Man kan ju även välja bort ost och dressing.
    Skulle tro att det blir nyttigare än vad många gör hemma i alla fall...Bara för att man lagar maten hemma blir det ju inte = med nyttig.

Men frågan är hur länge man är mätt?

• mira

3.8 gram socker i en mcfeast fullkort, och nästan 500 kcalorier.

• Aros

Ta en titt på McD's hemsida, där kan du lätt räkna ut hur mycket allt innehåller. Kan säga att jag aldrig mer kommer äta en big tasty efter att ha läst hur många kalorier bara hamburgaren innehåller. *ryser*

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
Svar på tråden Mc feast fullkorn + morötter/sallad är det nyttigt?