ketchup eller tomatpuré
Om det i ett recept står att man ska ha 2 msk tomatpuré kan man då byta ut detta mot lika mycket ketchup istället!?
Om det i ett recept står att man ska ha 2 msk tomatpuré kan man då byta ut detta mot lika mycket ketchup istället!?
nej, då får du nog ta mer ketchup.
puré är ju starkare, har jag för mig?
mja mjoe... det blir ju inte riktigt samma smak, ketchup är sötad (och ättika va?) men det blir ju bättre än inget. Är det matlagning eller bakning?
vad kan man baka med ketchup?
man kan ha tomatpure i bröd tex
jaha, där ser man!!
TS, hoppas det blir gott!!
Okej, jag tar lite extra tomatketchup då. Får se hur det blir. *fniss* Det var en gryta jag hittade som jag tänkte göra!
om det är smaken du är osäker på så ta hellre chilisås eller passerade tomater. Ketchup blir lätt sött och inte lika tomatigt.
Använder hellre ketchup än tomatpure i tex. köttfärssås. Är mkt mer smak i ketchup.
Jag ska läga aden här rätten nu och har inga passerade tomater eller tomatpuré hemma. Har däremot krossade tomater och ketchup. Därför jag undrade. Hinner inte ta mig till affären nu nämligen!
ok. JAG skulle ta krossade tomater då Men du får ju säkerligen god smak med ketchup också, bara inte samma smak
Okej, tack för hjälpen!! *fnissar* Får väl se hur det blir!!
jag skulle ta lite krossade tomater plus lite ketchup