• firiona

Fig Tree Bay

Ska i slutet av augusti åka till Fig Tree Bay i Cypern. Finns det någon som har varit där som kan tipsa om saker man bara "måste" göra när man är där, och saker man ska stunta i att besöka! Tipsa gärna också om bra ställen att äta!

• Svar på tråden Fig Tree Bay
  • Sandreli

Det var ett tag sedan jag var på Cypern, men det härligaste minnet jag har från den resan är turen till Trodosbergen där vi hyrde hästar och mulor och red på. Det var en lååång resa för att komma dit, men väl värt det. Vi bodde i Fig tree bay.

Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.
  • mammutten81

Vi planerade att åka dit och alla sa att stranden var underbar!!!!

• firiona

ja det ska vara väldigt fint där!

• Adnama

Jag har oxå varit i fig tree bay innan och kan verkligen rekommendera det :) !!
    Hela Cypern är att rekommendera ! :)
    Vi åker dit nu den 11:e aug, men denna gång ska vi bo på Blue village utanför Aiga NApa..

• Enzo

Har också varit i Fig Tree Bay. Underbart ställe och jättefin strand. Finns ett svenskt ställe innen i Ayia Napa (kommer inte ihåg vad det heter) men det är svenskar som äger det. Supergod mat (inte bara svensk mat utan grekisk också). Tar man med en stock snus till ägaren så får man maten gratis Skrattande

• jesslin

En båtutflykt kan ju vara mysig. Jag har varit i Fig Three Bay 4 gånger. Resturang Diva har väldigt god mat och så finns det en bra italianere också. Som ligger på ovanvåningen, kommer inte ihåg vad den heter dock.

• firiona

det ska jag skriva upp!! :)

• L jung

Hej
    Har varit i Fig Tree Bay 3ggr och åker igen i september (se dock mitt oroliga inlägg idag...)
    Älskar Fig Tree Bay... man kan knappast hitta något barnvänligare. Underbart klart turkos vatten. Härligt att bada med barnen i eller snorkla. Jättefin sandstrand och lite långgrunt på sina ställen, perfekt för barnen. Kul uthyrning med paragliding, trampbåtar både med och utan ruschkana, samt massa annat att göra. Mängder av mysiga matställen som ligger vägg i vägg med varann, både för lunchmat på dagen och middagar på förkvällen. Flera kareokebarer, dit det är perfekt att även ha med sig barnen för en kul stund sittandes tittande på folk som sjunger för glatta livet, eller på underhållningen de alltid har. Loveboat är vår favorit. Det är 1 huvudgata med all underhållning, restauranger o souvenirboutiker.. samt en till gata som det nu börjas öppna fler ställen på som ligger parallellt. Nära McDonalds ligger en fantastisk vattenfontän-show till musik (dock högt ljud!) som är festlig att titta på!
    När man står vid mcDonalds så ser man på en hög 'kulle' (litet berg?)en liten kyrka som är värd en visit innan solen gått ner. Sätt er sedan o njut av solnedgången som måste vara nåt av det vackraste jag sett. Där finns 2 träd som folk har hängt upp 'in memoriam' till anhöriga som avlidit... väldigt sorgligt att gå runt o läsa visseligen. Kyrkan invändigt (väldigt liten!) är MYCKET vacker!
    Hoppas detta hjälper er på er resa! Ha kul och NJUT!

• jesslin

Ällkå. Loveboat gillar vi också, speciellt vid elviskvällarna. När vi var där Sep-2003 så var jag uppe på scen och dansade med honom flera gånger. Det var kul.
    Skulle inte lilltjejen precis skolas in så hade vi kanske åkt i år igen.

• L jung

Elviskvällarna är kul !!! hehe... ser fram emot det nu! Har varit tveksam ibland till om det är bra att åka när det är krig på G bara 20mil bort... men VI ÅKER och har kul kul kul !!!

• jesslin

Ja, inte drabbar det Cyperm. Ja, han är bra han Eric Ray. lär ju vara han i år igen.. Vi var där under 11/9-01. Kändes lite läbbigt då.

Svar på tråden Fig Tree Bay