• Elisia

Kan man lägga samma bud som den konkurrerande budgivaren?

Om man har bestämt sig för att gå max upp till ett visst belopp vid budgivning på ett hus, kan man då lägga sig på exakt samma nivå som den konkurerande budgivaren (som inte heller verkar vilja gå över en viss gräns) och hoppas på att säljaren gör "rätt" val?
    Fundersam...

• Svar på tråden Kan man lägga samma bud som den konkurrerande budgivaren?
  • eljo

Du kan lägga samma bud, det är säljaren som bestämmer vem han vill sälja till.

• Elisia

En tia mer... Ha ha! Eller kanske muta med en tårta?

• Fru H

Klart man kan, men då har ni signalerat till den andre budgivaren att er gräns är nådd, och då är det stor risk att ni blir överbjudna med en struntsumma.

Det är just detta som är så svårt med budgivning, när man vill så gärna Enklast är nog att från början sätta en översta gräns och kallblodigt hålla sig till den. Hur lätt nu det är, som sagt

Allt löser sig, på endera sättet
  • Novus

Du kan, och det är alltid säljarens val vem man vill sälja till. Han kan sälja till era konkurenter fast de lägger 20.000 kr under er.
    Fast nån tuselapp till hade jag nog lagt iaf istället för att lägga mig precis på samma

• Elisia

Ja, men det känns ju skitfjantigt att höja med en tusenlapp när man höjt i steg på 20' och 10' innan...

• sommar2001

Spännande, är med om samma sak men då är jag budgivare 1 och min motståndare har lagt sig på samma belopp som vi lagt.
    Men visst man får göra så, det är säljaren som bestämmer vem man vill sälja till.

• Novus

Är det inte fjantigare att lägga sig på samma nivå då?
    JAG tycker att om man lägger sig på samma och hoppas att säljaren väljer en, vill man verkligen ha huset då? Så hade jag tänkt som säljare iaf

• Miss Lau

Ja, det kan man göra. Det är säljaren som alltid bestämmer vem som slutligen får köpa.

Svar på tråden Kan man lägga samma bud som den konkurrerande budgivaren?