• ThUma

Ont i magen flera veckor efter MF

Fick MF kring midsommarhelgen och har sedan dess fortfarande ont i magen, som mensvärk, samt ibland mer stickande smärta i sidorna. Har varit in akut pga detta, och fått till svar att allt ser bra ut. Att de inte hittar något konstigt. Sist tog de också ett cellprov, det kunde ev. vara något där MEN kunde också lika gärna vara helt OK. Hmm..., inte utan att man blir lite nervös.

Någon annan med liknande? Där det också gått bra till sist?

• Svar på tråden Ont i magen flera veckor efter MF
  • ThUma

Jaha, där ser man. Man ska lita på sin instinkt. Har en systa (!) på ena äggstocken. Flera läkare (!!) har undersökt mig och inte hittat något, jo, de har konstaterat ATT det gör ont men inte kunnat säga varför. Grattis, sade en - allt ser bra ut, du har INGEN systa (???). Jag har hela tiden känt att det är något som är fel och sökte därför upp en välmeriterad gynekolog privat. Hon såg att det var en liten systa, kanske så liten att det är därför de andra inte sett något. Kan vara helt ofarligt, men svårt att säga i nuläget. Uschiamej, inte skoj. Inte skoj alls.

Nu vill jag bara att allt ska bli bra igen - bort med allt som oroar, in med lite bebis och glada, roliga nyheter.

• ThUma

stavas cysta dessutom va? Inget blir rätt idag...

• London tjej

Hej ThUma,
    vet inte mycket om cystor o liknande men ville bara onska dig lycka till o jag hoppas att allt gar bra for dig!

• Nalle Phu

Vilken j-la tur att du litade på dig själv och ingen annan. Det är dessvärre bäst att alltid stå på sig i dagens sjukvårdssverige. Hoppas att cystan är godartad och inget farlig och att du slipper oroa dig och ha värk!
    KJAMIZAR!

• ThUma

Tack gulliga ni!! Ja, hoppas verkligen på positiva besked nu framöver. Något mycket märkligt är att jag mår illa sedan tre dagar sedan, det skulle väl ändå inte kunna vara...vågar inte ens tänka tanken...har läst att cystor kan ge falska graviditetssymptom, så jag törs inte ens föreställa mig att....Har t o m druckit lite vin och tyckt allmänt synd om mig själv Men tänk om...måtte cysta och cellprov visa grönt ljus.

Håller för övrigt på att gallra ur gamla barnkläder och grejer. Blir det ny bebis - hoppas, hoppas efter dessa 2 MF jag haft - ja, då tänker jag unna mig att köpa nytt. Vi kan ju ändå inte släpa med allt till London. Och - det är ju en stad som är känd för sin shopping.

Än en gång, tack för omtanke!
    Kram ThUma

Svar på tråden Ont i magen flera veckor efter MF