• Fräknig donna

Tips runt Strömstad? *snabbt tack*

Ska resa till Strömstad i slutet av veckan så jag tänkte höra med er om ni har nå roliga tips på vad man kan göra i närheten av Strömstad?

Bad? zoo? shopping? vackra smultronställen? Ja, allt mysigt man kan hitta på, med maken och vår ettåring

Snabba er med tipsen please, vi åker snart..!

Västkusten here we come!

• Svar på tråden Tips runt Strömstad? *snabbt tack*
  • Hugofelicia

Jag har varit lite i Strömstad men mest på en kamping som ligger i Grebbestad.
    Det är väl ca2km där i från.
    Jag tycker att det är så kletat med turister i Strömstad.
    Mycket bättre att vara lite utanför och kunna åka dit då man känner för det.
    Mest var jag där då jag var ung och det är ett bra uteliv om man vill svänga loss lite.
    Annars är det ju fint i allmänhet.
    Tyvärr kan jag inte tippsa om något konkret.

• Buggis

www.stromstadresor.se/

Det finns en finfin camping med en jätteskojig lekplats precis utanför Strömstad. Kommer just nu inte ihåg vad den heter, men den är full av piratskepp och grejjer

• Madreh

Lekplatsen och campingen heter DAFTÖ camping.....och GRebbestad ligger inte 2 km utan ca 3 mil söder om Strömstad...

Själv bor jag i Tanumshede som ligger 9 km från Grebbestad...
    I Grebbestad kan man åka till Tanumstrand och bada, både på stranden och i äventyrsbadet på hotellet (Tanumstrand, det finns äventyrsgolf, och i "byn" finns det shopping på bryggan och caféer, restauranger och glasskiosk.
    Hoppas ni hittar nåt kul att göra.

Madeleine

• Madreh

Är ni intresserade av Hällristningar så finns det en del platser att besöka, dock inte barnvagnsvänligt hela turen i Tanumshede...

Gå till turistinformationen och ta broshyrer när ni kommer till Strömstad.

Madeleine igen..

• helhed

Ni kan ju åka på båtturer från Strömstad. Åk t ex till Furuholmen om ni bara vill ut några timmar och bada eller till Koster om ni vill vara borta hela dagen. Att åka fram och tillbaka till Koster koster drygt en hundralapp per person om ni köper busskort.

• Dixie

Detta kan kanske vara något; mycket fin strand är där i alla fall och den kan man ju använda även om man inte bor på området
    www.brfcapri.se

• Sanda

Om ni har möjlighet att ta er en bit så rekomenderar jag Nordens Ark som ligger på vägen ut mot Lysekil. Hur mysigt som helst.

• helhed

Nordens ark ligger på väg mot Smögen/Kungshamn och inte mot Lysekil, men du har rätt i att det är värt ett besök

• FlisaLina

Nordens Ark är trevligt, men en riktig hit är Kosteröarna!! Dit kan mann resa från hamnen i Strömstad varje timme. Två öar utan biltrafik, med fantastiska badplatser och semestermys!!

Svar på tråden Tips runt Strömstad? *snabbt tack*