• emmakohler

pergotime+överstimulerin=gravid.

Jahapp det visade sig att jag blivit gravid med en pergotime kur.Jag skrev ett inlägg tidigare ang överstimulering.Hur många har av er kunnat testa tidigt sin graviditet?Min mens är beräknad på torsdag 20/7. De tär väl rätt tidigt?Så min oro är nu över hur många är det där inne.

/från en trött emma

• Svar på tråden pergotime+överstimulerin=gravid.
  • AnnieS

Visst är det kanske lite tidigt att testa, men ett + är ett +. Lycka till!

• Sagalin

Grattis!

Det kan vara fler än 1 i din mage eftersom man kan testa tidigare då. Men det kan lika väl vara en. Du får väl boka VUL?

• emmakohler

Kan man boka för VUL?Trodde det skedde senare i graviditeten.

• emmakohler

Jag är mest trött och illamående.Har nog inte riktigt fattat det än.Jag kan inte nämligen bli gravid på "egen" hand eller aldrig ska man väl inte säga men nästintill omöjligt.Just nu har jag inte riktigt tagit till mig det.Denna gången hade jag inga undersökningar av läkare, han tyckte det inte behövdes därav också min oro för överstimulering.Vart vänder man sig om man vill göra ett VUL på egen hand dvs inte genom barnmorskan?Finns det privata kliniker som gör så?

/emma

• emmakohler

Tusen tack för era gratulationer!

• Lika C

grattis! Vi verkar fungera olika när det gäller att kunna testa tidigt eller inte. Men som någon skrev...du har ju testat positivt så lägg det åt sidan! Du ska ju ha bäbis!

Här bokar man inte VUL utan vidare vad jag fattat....det görs inte ens i vanliga graviditeter av slentrian... men du är ju satt under behandling av någon dr gissar jag....som kanske vill följa upp dig?? Kan man inte ringa till mvc eller gyn och bara höra sig för hur det funkar hos dig och vart man vänder sig om man vill göra tidigt VUL?

KRAM LIKA som ska kasta sand med Zeth nu....

• hjärnladyn

Jättegrattis till plusset!

Passar på att fråga om du fick några biverkningar av pergo? Ska själv just börja och är rädd att jag ska må dåligt.

• emmakohler

Denna gången fick jag ingen uppföljning därav alla mina trådar jag skrivit överallt här ang överstimulering. Han ansåg det inte behövas, helt märkligt tycker jag nu.

Eftersom jag blev överstimelerad mådde jag hemskt dåligt. Inte i samband med kuren, inte på samma sätt. Då var mina biverkningar mer av det normala slaget som, humörsvängningar, ont i huvudet, trötthet och uppsvälld som den.
    Sedan 8 dagar efter ÄL fick jag smärtor i buken och den svällde upp till typ 5 månaders graviditet.Undetr själva kuren var det ok, men inte senare.

/emma

• pergotezzie

jag testade tidigt plus... bim-5 och jag väntar 2 stycken efetr en enkelkur med pergo........

• emmakohler

*kaffet fastnar i halsen*
    he he

• emmakohler

Pergotezzie:
    På vilken dag i cykeln fick du börja?Jag fick från dag 1.

• LottaRos

Men du måste ju kunna ringa den gynläkare som gett dig Pergotime så får han göra ett vul på dig.
    Det är ju i allra högsta grad intressant för honom eftersom han är den som satt dig på kuren!

• emmakohler

Jo, antagligen därav han satte mig obevakad för att han är på semester.

• emmakohler

Jag har ingen aning, hur gör man nu?Ringer man annan klinik eller kräver en ny läkare?

• Vinterbaby

Hej och grattis! Tänkte bara skriva att jag tror du måste vänta lite med vul eftersom de inte ser om det är en eller två där inne. Jag gjorde ett vul v 5+3 och det enda läkaren kunde se var att det fanns "något" där och att det låg på rätt ställe i livmodern. Men som sagt om du vill veta att det är en eller två måste du nog tyvärr vänta-vad jag hört. Jag är inte hundra men jag tror det. Privata gyn gör ju vul-här i Göteborg i alla fall. Lycka till och igen grattis.

• Diana

Hej och Grattis-jag är mamma till 2 pergo-barn.
    Ett VUL kan din läkare göra. Eller så ringer du en kvinnoklinik.

Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original.
  • Vinterbaby

Hur har det gått för dej?

• Mizz Turko

Gud vad kul, blir faktiskt avis på dig. Önskar att det var jag, men all lycka önskar jag dig självklart.

Berätta hur det har gått, när du gjort VUL. Väntar nyfiket.

Och

TACK,

för att du ger oss andra som "omöjligt" blir gravida, hopp om att fortsätta.

Svar på tråden pergotime+överstimulerin=gravid.