• sassygirl78

Xenical VS reductil

Min husläkare vill skriva ut xenical till mig men jag är tveksam är lite inne på reductil själv vill veta för och nackdelar mellan de 2 preparaten tack!"

• Svar på tråden Xenical VS reductil
  • Anonym (knaprare)

jag själv har testat xenical för några år sedan

på mig var det väldigt effektivt, tappade 17kg på knappt 5 månader

nackdelen med xenical är att om du inte sköter din kost ordentligt dvs äter fettsnålt, så får du kraftiga fysiska symptom som ont i magen och/eller diarré

diarén kan komma väldigt plötsligt och ibland kanske man inte ens hinner till toa

allt beror på HUR för mycket fett det var i maten du åt, avföringen kan bli allt ifrån lite oljig till som sagt diarré

men om du äter som du ska så får du inga biverkningar alls

jag rekomenderar xenical, då KAN man inte fuska med maten utan lär sig äta rätt

• Anonym (Reductil)

Reductil har varit min räddning! Aptiten minskade markant och jag blev helt plötsligt mätt på mycket mindre portioner. När sötsuget väl kommer kan jag hantera det. Jag kan säga nej till den där chokladkakan! Helt fantastiskt.

Man måste dock lägga om kosten. Äta mindre och eller nyttigare och gärna motionera. Reductil fungerar tydligen inte för alla, men för mig har det varit fantastiskt!!

• Jossebell

Xenical är som ett antabus för "tjockisar" man kan helt enkelt inte äta fett utan att få biverkningar. Problemet kan dock vara när man gått ner alla kilon igen och ska äta utan att ha xenical i kroppen att man kan ta ut svängarna och börja öka i vikt igen. Det finns heller inte dokumenterat långvariga biverkningar men jag fick iaf problem med rapningar som fortsatte i flera år som var mycket obehagliga. (pinsamma)
    Reductil har jag inten erfarenhet av.

Svar på tråden Xenical VS reductil