• GoaLinda

vad tycker du om att ta med barn till Race?

Hejsan!

jag undrar vad ni tycker om att ta med småttingar till bil race? Där dom b la "börnar" med däcken så det blir stora rök moln, det smäller och puffar från bilarna, och folk jublar högt?

jag själv går på mycke såna här arragemang, och utställningar, men jag skulle ALDRIG ta med mig mitt barn!!

Jag blir så förbannad när jag ser mammor med bärsele och en liten knodd under ett år sitta där utan skyddshörlurar, det finns ju faktiskt att köpa för dom som MÅSTE ta med sig sina barn!

Fler barn grät när vi ståg där, o jag tänker bara på mitt eget då, som har det så bra hemma i lugn o ro!
    Det är ju jag som vuxen som vill kolla inte mitt lilla barn!

Samma sak gäller för hundar tycker jag!
    Håll barn o djur hemma när det är sånt här! Ska man gå får man väll fixa barnvakt, kan jag så kan väll fler!

Det stör mig att se mammor med en liten unge och så trycker dom i nappen hela tiden och sen står dom o röker!
    ser j*vligt illa ut!

bilrace och barn HÖR INTE IHOP!!!

vad tycker ni? och det här är min åsikt vad jag tycker?!
    Min dotter är 3 månader!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-18 12:49:44:
    ..............

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-18 12:51:20:
    DENNA TRÅD ÄR NEDLAGD!

• Svar på tråden vad tycker du om att ta med barn till Race?
  • Tonx

Jag har haft med min dotter på flera bilrace! DRAGracing t.o.m och det låter! Hon har haft det HUR BRA SOM HELST!
    Nova är van sen födseln att få följa med oss på alla slags tillställningar, hon följer sina rutiner även då och äter och sover som hon ska, när hon ska, blir inte ledsen eller stressad alls.
    När hon är vaken tycker hon det är jättekul med all uppmärksamhet hon får, när hon är trött så somnar hon lugn precis som vanligt och sover jättegott i vagnen, trots alla oljud.

DITT barn har det säkert bra hemma i lugn och ro, MITT barn har det bäst där mamma och pappa är, vilken miljö det än är!

• Änglatuss

Är de bilrace snart i här i närheten?

jag skulle nog lätt kunna gå men jag skulle  nog inte stå mitt i allt utan mera i utkanten, mest för att sambon skulle få ha med sig sin familj och jag med komma ut på nått...

kanske inte då fanny va nyfödd   men nu är hon iaf snart 4 månader...

• AlexandraP

som liten älskade jag att vara på diverse biltävlingar. Upplevde min första vid tre veckors ålder. Sov så gott som jag aldrig gjort förr, missade till och med maten! Nu en så där 22 år senare äslkar jag fortfarande biltävlingar men är vaken största delen av tiden

Då fanns det inga fina rosa hörselkåpor för småttingar men bomull i mössan funkade visst bra det också.

• Tvillingfarsa

Det där är ju väldigt indviduellt. Tycker du drar alla över en kam.

-\/- Älskar Nathalie och Isabell mina döttrar -\/-
  • Ninette

Mina döttrar har varit med på speedway många ggr nu (nja, inte den lilla då.. har inte hunnit så många än). Mira (min 3 åring) var 6 veckor på sin första tävling.

Våra barn följer med oss på det allra mesta och är trygga där mamma och pappa är. Våra barn trivs med variationen som blir i vardagen när vi åker iväg på olika saker!

Våra barn har kåpor på sig så örona är det ingen fara med.

Mira älskar att åka på tävling, och har så gjort sedan hennes första sommar då hon skulle fylla 1 i augusti. Wilma 9 mån har ännu bara hunnit med 3 matcher men hon äter och sover som vanligt när vi är iväg, och är lika nöjd som vanligt.

Du säger fixa barnvakt, varför vägra barnen det dom tycker är skitkul!!!

Men när man tar med sig barnen överallt ( i princip) så får man ju självklart se till att dom också har det kul.

• Norahs mamma

Å varför ska inte hundar följa med?

• mammatillpojkar

jag tycker absolut inte att det är något fel med att ta med sej sina barn, min son kommer att följa med på folkrace och hans mormor och morfar vill att vi ska följa med på speedway.. sonen är snart 11 månader..

• cicci85

Klart man ska ta med sina barn! Men ha hörselskydd på!
    Vi har inte vart på nåt men det blir nog av nån gång!

Hundrana kan däremot stanna hemma, en hund kan, tillskillnad mot en bebis, vara hemma själv. En hund får inte ut något av att vara på race tror jag...

• GoaLinda

ja men det är ju min åsikt! jag älskar själv bilrace och går i stort sett på alla race som ordnas =)
    Och jag kan ju säga som så att våran dotter älskar oxå att vara med och få uppmärksamhet! Och absolut vara där mamma och pappa är!
    Men jag tycker INTE att det är lämpligt att ha med dom på sånt, alla barn jag hittills har sett har gråtit o varit ledsna.
    O all rök då?! Är det hälsosamt för ett litet barn?
    Visst kan man stå på ett BRA långt avstånd, men det roligaste tycker jag är ju längst fram, och där ser man små bebisar sitte i bärsele!! Vid starten!
    och dragracing! skulle ALDRIG ha mitt barn där!
    Tonx >> det här är vad jag tycker, och MITT barn vill jag inte utsätta för sånt här eftersom jag står vid starten, om du har DITT barn med och står längre bort så är det ju bättre än att står längst fram. Och det är vad jag menar med mammor som tar med småttingar till race!

och när det gäller hundar, vi var i Tullinge i år vi var där i 8 timmar!! det var smäll het, vi svettades och drack hela tiden såg även ut som kräfter när vi kom hem.
    varför då ha med en hund dit`? vi har en stor svart hund, han skulle bara tycka att det är jobbigt!

Jag gillar inte att man blir "typ" på hoppad här bara för att man har en åsikt. Men det känns lite som det!

Ni som går på bilrace och följer allt inom det som jag, vet mycke väll hur det låter vid starten och hur mycke och tung röken är!!!

• scorpionan

tog med min son på biltace, visserligen 10 år sedan då han var 6 månader ..men han sov igenom hela racet..

vart går gränsen...bilrace varje dag, kanske inte så bra .men nån gång ibland om det funkar...helt okej

sedan behöver det ju inte bero p racet att barnen gråter..barn gråter i affärer, ska de inte med o handla också?

det som passar person B, kanske inte alls funkar för person A...

samt ALLA barn gråter och är ledsna...hm, det har jag tyvärr lit svårt o tro på...jag förstår att du tycker som du gör, ..men det fina med alla personligheter är att vi inte är lika...

Svar på tråden vad tycker du om att ta med barn till Race?