Måste man värma barnmaten?
Jag och min sambo skulle gärna vilja åka till stranden o götta oss lite om en stund, men hur blir det då med vår sons mat? Kan man ge den kall? Om inte, varför?
Tack på förhand!
Jag och min sambo skulle gärna vilja åka till stranden o götta oss lite om en stund, men hur blir det då med vår sons mat? Kan man ge den kall? Om inte, varför?
Tack på förhand!
Ja, det kan man. I alla fall de vegetariska!
Man kan ge alla barnmatsburkar kalla. Däremot kanske inte sonen vill äta maten kall, det brukar inte vår son göra. Det finns några burkar man kan köpa med gröt samt pastasallad som är avsedda att serveras kalla.
Vi tänkte ge en burk med oxkött i. Hmmzz
Ställ dig själv frågan om du skulle vilja äta maten kall...
Min son åt/äter ALDRIG maten kall. Han avskyr det o helt ärligt förstår jag honom :P
Leta efter nåt alternativ istället finns ju mycket mat som är tänkt att äta kall.
Min tjej äter gärna maten kall eller rumstempererad.
Pastarätterna blir nog lite bättre kalla än övriga.
Kan kan man väl. Men frågan är ju hur gott det är. Det finns vissa rätter som är meningen att man skall äta kalla, och sådana som är meningen att äta varma.
Jag skulle inte kunna försöka peta i mitt barn kall mat som potatis och gryta. Skulle inte kunna få i mig det själv så det utsätter jag inte mitt barn för. Köp nån mat som skall serveras kall eller ta med mattermos.
Fast den är ju inte kall direkt. Oöppnade burkar han väll ingen i kylen eller?
När vi åker ut med båten och Tilde ska få brkmat börjar vi med att ställa burken i rutan så den blir ljummen och sen i ett vattenbad några min. Blir inte lika varmt som i micro men det duger.
Och den här maten som är avsedd att serveras kall... finns den alltså i alla matbutiker? Och nej... när jag tänker efter så skulle jag helst inte äta min mat kall. I och för sig har vi nu bestämt oss för att inte åka till stranden, det är för mkt moln
ta med en termos med varmvatten och en liten bunke så kan du lägga burken i den en stund så blir den iaf inte jätte kall!