• Snurran

Semestertips med 2-åring?

Jag och sambon har börjat prata om vad vi ska hitta på på semestern. Han vill åka till legoland men jag tror att vår lilla älskling är lite för liten för det ännu. Hon blev 2 år i maj. Det känns som om man kan spara på legoland tills hon är lite äldre och verkligen kan uppskatta större delen av det.

Är det någon som har något bra semestertips till en familj med en tvååring? Det spelar ingen roll vart i landet det ligger fast helst en bit bort från Stockholmstrakten eftersom vi bor där.
    Någon som har bra erfarenheter av något ställe??

• Svar på tråden Semestertips med 2-åring?
  • Bebis

Vilket Zoo, djurpark, tivoli som helst vi var till furuvik förra året o trots att han bara var ett då så uppskattades djuren o han fick åka några barnkaruseller. Och nya nallar så klart
    Iår blir det Frösözoo med mera stora djur att titta på

• mye

ett jätte bra ställe måste jag säga är Göteborg!

där kan ni åka en tur till slottsskogen (GRATIS) men djur jätte lekpark och massor av kul...sen kan man ju gå på unniverseum. spännande både för barn och vuxna..man kan klappa ROCKOR;) coolt!!
    man kan ju njuta av stränderna å åka ut en tur i skärgården!

• Rövardotter123

Om ni bor i stockholmstrakten så har ni kanske redan besökt kolmården?
    Vi var där i förra veckan med vår grabb o han stormtrivdes! (han blev två i februari)
    Det blev en jätte lyckad semester tur!

• Snurran

bebis: Furuvik hette det ja!! Kom inte ihåg vad det hette men har varit där själv när jag var liten. Det ska jag kolla på. Tack!

Mye: Göteborg är ju verkligen så himla mycket mer än bara Liseberg. Jag drar alltid en parallel mellan liseberg och göteborg. Det ska ju dessutom var bra väder där i krokarna så det ska jag också titta på...Tack tack.

Rövardotter123: Vi har faktiskt inte varit på kolmården ännu. Har bara varit på skansen (vilket faktiskt inte är speciellt kul) och Eskilstuna Zoo (var betydligt bättre än skansen)
    Vad kul att din son gillade det!! Då ska jag titta på det också. Fanny är tokig i djur och karuseller så det skulle nog bli jättebra.

Tack för era svar!!

• Curlingmorsan

Slår oxå ett slag för Göteborg! Vi har strålande väder här så ni lär inte bli besvikna.
    Slottskogen är ju ett självklart utflyktsmål när man har småbarn! Och sen kan ni åka båt ut till nån ö i skärgården från Saltholmen. Fiska krabbor och leka i vattnet. Trädgårdsföreningen är ju oxå fint med klätterträd och lekplats för barnen. En tur med Paddanbåten och självklart en sväng på Liseberg! Välkomna hit!

• Snurran

ebbabebbasmamma: Tack för det ..;o)) Vi kommer nog ska du se. Slottskogen låter himla kul,,,naturälskare som hon är min lilla Fanny.
    Du som kan göteborg,,är det någon typisk "turistfälla" man ska undvika som kan bli jobbig med en liten sprallig 2 åring som helst inte sitter still??

• Curlingmorsan

Hmm... Vi var på Universeum i våras när vår dotter var 1½år och jag kan säga att vi blev rätt besvikna. Kommer inte ihåg riktigt vad det kostade, men det va rätt dyrt. Jag trodde att det skulle vara mycket större och mycket mer att titta på. Var mest fiskarna hon tyckte va kul. Så det kändes som lite bortkastade pengar faktiskt. Fiskar kan man ju titta på på Sjöfartsmuseét där det bara kostar 40:- i inträde. Och där har dom även en båt som barnen kan leka på. Men det är klart, er dotter är större så hon kanske upskattar Universeum på ett annat sätt än en 1½-åring. Annars kan jag inte komma på något sådär som man absolut ska undvika.

Liseberg är ju ett måste, så är det ju bara! Sen tycker jag inte att ni ska missa Slottskogen. Som ett litet mini-Skansen fast helt gratis. En tur till Kungälv och Bohus fästning kanske. En riktigt mysig liten "stad". Marstrand är oxå fint. Eller en tur med båten ut till Älvsborgs fästning. Sen går det båtar från Saltholmen ut till små öar i skärgården. Oxå jättemysigt! Just nu är det ju Gothia cup så om ni gillar fotboll ska ni ta er en promenad förbi Heden. Ska tänka lite och se om jag kommer på något mer...

• Curlingmorsan

Om ni köper Göteborgspasset så får ni gratis inträde till Liseberg, Universeum, Paddanbåten, fria resor med kollektivtrafiken och en del annat.

28-30 juli är det VM i gymkhana. Sen har vi ju EM i augusti. Fallens dagar i Trollhättan 21-23 juli (ligger ca 10mil från göteborg). Borås djurpark ligger oxå ca 1 timme bort.

www.vastsverige.com/templates/default____28.aspx

• mye

bakom götaplatsen finns en jätte fin lekpark vid universitetet!en liten damm och lagom stor!

• Snurran

Toppen!! Jättegulligt av er att skriva in alla tips och länkar.

Ska genast gå in och titta på länkarna och se om vi kan hitta något bra ställe och bo på...;o)

Svar på tråden Semestertips med 2-åring?