• Anonym (Sviken)

Min sambo tar hem porr bilder (Grov porr)..

Jag kom på min sambo med att han sparar på porr bilder, han har hur många som helst.
    Han gjorde så för ett par år sedan och då lovade han mej att inte göra så mer.
    Det handlar inte om vanliga p-bilder utan det är grov porr. Jätte dildosar typ 35cm omkrets upp i baken och hönan eller bara bak på killar som han oxå tar hem..
    Fy fan vad jag blir äcklad av detta.. När jag nu för ett par dagar sedan kom på dessa bilder så blå nekar han och säjer att det är nån som hackat sig in i vår dator och lagt dit dem, men hallå hur j-a dum tror han att jag är?????
    Hjälp mej vad ska jag göra??
    Just nu känns det som jag vill lämna honom för att han inte är ärlig åt mej..
    Dessa bilder som ligger på vår dator nu är precis lika som förra gången så jag lär ju säja att jag inte tror att nån skulle hacka sig in samt så har vi brandvägg eller vad det nu heter, åh jag är så förbannad!!!!!

• Svar på tråden Min sambo tar hem porr bilder (Grov porr)..
  • hampo

Har han lovat att inte ta hem mer av detta tycker jag att han inte visar dig respekt genom att fortsätta. Förnekelsen är ju vanlig när man blir påkommen. Att inte vara ärliga mot varandra kan skada ett förhållande totalt. Kram

• Anonym

ja förstår att du är besviken på att han ljugit men jag tycker inte att man ska sätta upp sånna gränser. Killar kollar på porr och kommer alltid att göra det...Inte alla men de som börjat. Nee...försök att svälja det tycker jag...

• FrkPalindrom

Förstår din ilska precis.
    Har dejtat killar tidigare som visat intresse för porr. Det verkar så himla vanligt och folk säger på fullt allvar att det bara är nåt killar gör och att tjejer inte ska ta illa upp.
    Vaddå, det handlar ju om att sponsra kvinnoförnedring och säger ju en hel del om mannens kvinnosyn.
    Sex borde få vara något vackert och kärleksfullt. Inte smutsas ner sådär. Världen har ju blivit helt sjuk.
    Jag svalde och trodde att porr är sånt man måste stå ut med om man är hetrosexuell. Gud, vad jag önskat att jag vore lesbisk.
    Men nu har jag träffat en man som tycker att porr, exploatering och utvik är patetiskt för det är ju faktiskt inte "äkta". Det är konstigt, men i umgänget med honom så ser jag att det faktiskt finns många sunda, mogna män som har förmåga att visa respekt och hänsyn. Som har jättefina tjejer och har vett att vara rädda om dem.
    Nu, när jag vet att det faktiskt finns vettiga killar på marknaden (det trodde jag inte förut) så tycker jag att alla grisar borde frysas ut tills de helt enkelt måste lägga av. Kvinnoförtryck borde bespottas och bestraffas hårt. Vi behöver faktiskt inte stå ut med sånt!

• Anonym (Sviken)

Hampo.. Jag tycker precis som dej varför lova nått man inte kan stå för??

Anonym 12:36
    Visst killar kollar på porr, men det lär väl ändå finnas gränser för VAD man kollar på, vore det vanliga bilder och så så skulle jag inte säja nått men jösses blä det är ju så äckligt..

Ja jag vet inte, känner bara att jag vill inte att han ska ta på mej mer, han kan ha det där men då går jag..

• puss

klart man kan sätta gränser!
    hur skulle världen se ut annars?
    vägra vara dörrmatta!!

du har rätt att ställa krav på din partner!

• Anonym (2)

Tänker inte lägga mig i diskussionen "Porr: rätt eller fel", har diskuterat fingrarna blodiga om det tidigare. Hursomhelst, din sambo har lovat dig något (eller iaf inte tydligt stått på sig). Då är det ganska enkelt, han har gjort fel.

• puss

anonym2, jag tror inte det handlar om porren, det handlar nog mer om att man lovar och sviker.
    DET ska man INTE behöva stå ut med, anser jag.

• Anonym (2)

puss: precis, och det var det jag menade.

• Anonym (men)

han tänder ju troligen på det han kollar på, och om det är hans fantasier, låt han kolla, så länge han inte tvingar dig att göra det... jag är själv en som föredrar grov porr, och anser inte heller att sex ska vara så fint och romantiskt och vackert, skulle dö av tristess (och bli irriterad) om nån som jag var ihop med som inte gilalde mina tankar förbjöd mig att iaf titta på dem

• Taffer

Att han kollar på porren é väl inte d som é fel egentligen, utan att han har lovat. Visst, om han sa att nä jag kommer fortsätta kolla på d så hade väl ts antagligen inte blivit så glad då heller, men då hade han åtminståne varit ärlig med d.

• hampo

Jag tycker att du ska fråga honom vad löften innebär för honom. Om du brutit ett sånt löfte vad hade han sagt o gjort då? Han måste ju förstå att det han gjort är att han svikit dig. Löfte är ett löfte, och bryter man det måste man ju stå för det o inte börja förneka på en gång. Jag menar, då ljuger han ju för dig också. Jag tycker att du ska prata med honom om hur du verkligen känner nu. Kramar från mig.

• The Man

Visst är det dåligt av din snubbe att ljuga om vad han gjort. Jag tycker han skall skaffa en helt egen dator i stället så kan han ju med gott samvetet ladda ner vilka bilder som helst på den utan att någon annan människa över huvud taget har med det att göra.

• diamonden

dåligt gjort av honom. särskilt blånekandet och lögnerna, det var fulast av allt. grovporren gör honom inte automatiskt "ful", men lögnerna gör det definitivt. har man inte stake nog att stå upp för vad fan man håller på med så borde man inte ha stake nog att få stånd av sån där porr...

• Anonym (Sviken)

Tack alla ni som svarar och ger råd, ni är helt underbara.

Och jag hoppas att ni vet att det handlar inte om för eller emot porr för det är inte det det handlar om..

Jag kan hålla med fullt och fast att det är löngnerna och sveket som gör mej mest arg och besviken..

Men på nått vis så försöker han nässla in detta ofina i vårt sexliv och det gör att allt blir förstört.
    När det började komma med i bilden till vårt sex så på nått vis slog jag det ifrån mej, Varför?? den frågan har jag ställt mej många gånger.

Kram och tack alla

• diamonden

du vill helt enkelt inte ha grovporr inblandat i din och din partners sexliv. det är inget konstigt alls med det, och det får han acceptera. vill han tvunget hålla på med det själv ska han åtminstone kunna vara ärlig om det från början och inte säga att han ska ta bort den...har du sagt till din kille att det är lögnerna och sveken som tar hårdast på dig?

• Anonym

Jag tycker faktiskt att det är att gå över gränsen när man försöker styra sin partner på det sättet. Det är ju klart att han blånekar och smusslar med något som han vet inte du gillar. Vi alla döljer saker som vi inte vill att andra ska veta.
    Man kan ha åsikter men man får inte lov att kontrollera sin partner.

• Anonym (Sviken)

Hörrudu anonym kl 14,30 idag.. det handlar inte om att kontrollera, det handlar om svek. Jag döljer inget, skulle han fråga nått så svarar jag ärligt..

Diamonden.. jodå det har jag sagt men han rycker på axlarna och säger inget..

Nä vi lägger ned denna tråd.. det får gå som det går, jag orkar inte mer just nu..
    Men tack alla för era svar och råd
    Kram på er

• piixelslyna

Har man lovat så har man lovat. Så är det bara, då är det heltklart HELT fel av honom att ta hem sådana bilder.

Men sen kommer vissa alltid att gillar lite grövre sex/porr. Det är absolut INGENTING man kan göra åt.

Svar på tråden Min sambo tar hem porr bilder (Grov porr)..