• Ellien

Loke?

Hej!
    Sitter som bäst och funderar på namn till vår lill* i magen. Jag har fastnat lite för namnet Loke, men man associerar ju lätt till asaguden och Loke var ju inte den snällaste precis..

Hur skulle ni resonerat? Spelar det nån roll?

• Svar på tråden Loke?
  • JossanH

min sambo TOK-ÄLSKAR det namnet. Själv tycker jag inte om det (iaf till våran unge). Har en kompis som just fått en liten Loke, men å andra sidan heter alla hennes syskonbarn saker som freja o tor..

• alexix

jag TOK -ÄLSKAR det namnet oxå ..

Hur fint o coolt som helst...

• Lika C

Jättefint namn...låg på favvolistan sist!!!

• JossanH

hehehe *skrockar lite elakt*
    judas...

• Miramis 1980

Våran äldsta son heter Loke och varken vi eller någon runt omkring oss associerar namnet till den sluge men svekfulle fornnordiska figuren...
    Jättefint namn !

(¯`·... Mamma till tre söner + gravid i v.31 ...·´¯)
  • sterre

äh det är bara att köra på det namn ni vill ha. Loke är tufft

• Bettiz

Även våran son heter Loke, det är ett jättefint namn! Några har väl associerat det till 'elake asaguden' men jag tycker att det är lite tufft att det var en "ond" gud. Men visserligen gillade jag sånt även som liten: kallade min låtsashäst för Satan! Det brukar folk däremot reagera på (är alltså inte satanist utan bara gillar "onda" betydelser!)

• Moj Katile

Hmm bara jag som tänker på mineralvatten???

Jag tycker inte om det namnet alls... känns inte som ett namn på en människa utan på en sak...

• sSARAa

Åhh Loke är super fin..
    Min son heter så, Namnet fastnade i huvudet på mig oxå övertalade mannen och dottern om namnet och så blev de det

//Sara med C och L

Svar på tråden Loke?