• kanelen

är pepparkakor ok att frossa i när jag är gravid?

Jag har snart ätit upp hela burken.. Eftersom det trots allt är ganska starka kryddor i. Gott är det i alla fall.

• Svar på tråden är pepparkakor ok att frossa i när jag är gravid?
  • Kiangirl

ät på, men du kanske får halsbränna

• Rebecca86

Åh, va sugen jag blev!!!

• Fru November

Fniss, peppar kakor, hur kom du på det mitt i sommaren

• tatoo rosen

Japp det är helt ok och så är det bra om man mår illa oxå Ingefäran sägs lindra illmående

BF 060806
  • kanelen

Halsbrännan kan nog inte bli värre än den redan är. hehe..

Jag började med en pepparkaka och vips så var det inte många kvar i burken. Jag funderar på om det kan var så nyttigt egentligen eftersom alla kryddor är starka. Tror jag tar alla som är kvar i burken eftersom min kropp nog behöver dom "vitaminerna" som det innehåller. ehh...

• Rebecca86

Äsch, smaska på! Finns värre kryddade grejer som jag tryckt i mej under grav.

• trollnatt

mmm vad gott pepparkakor sneglar på klockan japp affären öppen kanske ska smita ut och köpa lite, med filmjölk eller vaniljglass mmm.

3 dagar kvar samt bröllopsdag )man måste ju få unna sig ibland ))))

• kanelen

fru november..

Jag har sneglat på burkarna i affären i ett par veckor nu och var bara tvungen att köpa det idag. Dom passar ihop med en skiva ost på också!

• kanelen

trollnatt..

filmjölk och glass ihop?

hm, undrar om jag ska köpa en burk till eftersom det trots allt verkar ok att äta!

• Bossen

Inga problem med att äta starkt kryddad mat eller pepparkakor. Det enda är att vissa får halsbränna av det. Jag har haft tur och kunnat köra på som vanligt med piri-piri och sambal oelek hela graviditeten.

Svar på tråden är pepparkakor ok att frossa i när jag är gravid?