Någon som har haft blödningar när du är gravid?
Hej!
Jag är gravid i vecka 14 och har haft blödningar i tre veckor. Jag var i kontakt med MVC som inte tyckte att det var normalt och rekomenderade mig till gynakuten (detta var efter ca 1,5 vecka). På gynakuten kunde läkaren konsatera att hon såg en puls vilket tydde på att fostret levde (som hon uttryckte sig). Hon kunde inte svara på vad blödningen berodde på men sa att det kunde vara början på ett missfall, men inte behövde vara det. Hon sa att det enda för mig var att vänta och se om det blir ett missfall eller ej. Blödningarna började med pyttelite "brunt blod" men efter 2 veckor var det som en normal mens. Nu har dock blödningarna slutat sen några dagar sedan. Detta känns jätteskönt men samtidigt blir jag orolig för vad blödningen berodde på och det som orsaket blödningen kan ha skadat fostret? Jag ringde MVC idag igen för att fråga men min barnmorska sa att det kan bero på så mycket och jag fick inga egentliga möjliga orsaker. Hon kunde inte heller säga om det kan ha skadat fostret. Veckan innan blödningen började hade jag OTROLIGT stressigt runt omkring mig (sjuk dotter i kombination med jättemycket på jobbet och andra ansvar, vilket gjorde att jag bara kunde sova 3-5 timmar om dygnet). Jag funderar på om detta kan ha påverkat, vilket ju känns jättehemskt ifall jag själv har skadat fostret. Är det någon som haft blödningar och som fått reda på vad det berott på. Jag vore hemskt tacksam om ni vill berätta!!!!!