• sophia77

Ont i blygdbenet efter förlossning?

Såhär fem dagar efter förlossnigen har jag jätteont i blygdbenet. Att man skulle vara öm i underlivet hade jag förväntat mig men jag tycker att det gör mer ont nu än alldeles efter förlossningen. Jag var ute och gick promenader dagarna direkt efter förlossningen och hade inga problem att gå då. Nu är det jätteömt att både gå och sitta. Det har kanske blivit värre av att man sitter och ammar halva dagarna och nätterna... Är det bara en överansträngning? Jag hade inga problem med foglossning under graviditeten. Är det någon som känner igen sig? Blev det bättre?

• Svar på tråden Ont i blygdbenet efter förlossning?
  • KickanAnnika

Helt normalt! Säg var man inte har ont efter en förlossning! Jag har känt mig alldeles mörbultad efteråt och då har smärtan i själva underlivet egentligen varit den minsta! Lite lagom ansträngning med promenader är nog inte helt fel. Blygdbenet och svanskotan har jag haft ganska ont i ett tag efteråt utan att ha haft problem med foglossning innan.

• marlene23

normalt! ta en alvedon när det smärtar som mest..

• sophia77

Skönt att höra men ska man hoppa över promenaderna? Det blir kanske värre av dem? Man blir ju tokig av att bara sitta inne!!!!!!!!

//Rastlös

• delphy

Jag började få ont i blygdbenet efter första promenaden 10 dagar efter förlossningen så jag hade nog avvaktat med det om jag vore du.
    Du får försöka hitta på nå't annat Fundersam

Johanna/ Mamma till Julia 051009
  • drdrok

Låter som om du har ont i fogen som håller ihpo bäckenet. Det är heltnormalt att ha ont där eller i fogarna baktill. Man kan ha ont länge, 6mån eller så. Har hört att kroppen behöverminst ett halv år för att återhämta sig! Tänk på att alla ligament ska stbilisera sig och det tar tid. Det tog ju 9 mån för kroppen att förbereda sig förförlossingen. Ta inte för långa kliv när du promenerar. Glöm inte knipövningarna.
    Lycka till!

Svar på tråden Ont i blygdbenet efter förlossning?