• Elin88

170 gradig olja i ögat!

Idag på jobbet stänkte det upp 170 gradig fritör olija i ögat. Dock inte mycket men tillräckligt för att det skulle göra ONT!!

Sköjde i ca. 20 minuter. Det sved så fort jag öppnade ögat och svider fortfarande lite (hände runt 17). Ser också lite suddigt på ögat..

Vad ska man göra? Något tips? Låta det gå över av sig själv?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden 170 gradig olja i ögat!
  • Paincake

Aj, aj, aj. :-/

Du kanske ska låta en läkare kolla på det så det inte blivit en skada i ögat...låter läskigt, det där.

• MallanFrallan

Jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga om råd annars ring vårdcentralen imorgon!

• yuzz

Tycker att du ska besöka läkare eller åtminstonde ringa sjukvårdsuppl. För det kanske behöver en speciell behandling, som att skölja ögat med vatten eller liknande.

Lycka till hoppas det blir bättre

• Elin88

Ja, det gjorde riktigt ont.. Men kan det bli en skada av olja? "Smälter" det då.. Det är ju inget vasst ellr något.

• yuzz

Ts

Vet inte men en brännskada är det ju.

• Elin88

Okej. Tack för svaren!

Usch.. tänkt om det inte blir bättre.. Om jag kommer se suddigt

• Twid

uhh att du inte åkte in? skulle jag ha gjort, när jag var på akuten sist kom det in en kille som hade fått nått i ögat minns inte va det var..och dom irrade omkring och sa att det var jätte bråttom..och sen efter en stund kom det en ögon läkare..

se till att ring i morgon så att dom får kika på ditt öga..du kanske bhöver droppar eller något. men be iaf om att få komma så att dom kan göra en kontroll..

//Therése!

• Elin88

Tack så mycket för era svar! Ska ringa imorgon!

Svar på tråden 170 gradig olja i ögat!