• isola

Vattenträning för gravida i Umeå

Är det någon av de gravida i Umeå som funderar på att anmäla sig till vattenträning för gravida på iksu? Från och med fredag får man börja anmäla sig, 560 kr för 8 gånger med start 25/10.

• Svar på tråden Vattenträning för gravida i Umeå
  • annaapril04

Jag har tänkt att gå nästa "omgång" i efter nyår.... Är ju inte så stor ännu. Gick på vattengympa på Iksu förra graviditeten och det var det bästa jag gjort, så härligt!!

• MarLe71

Är denna vattenträning alltid på dagtid ?? Det finns väl många gravida som arbetar tycker man ?

• annaapril04

Det är bara på dagtid, det var då det förrut iallafall... och som det ser ut nu också. Men förra gången jag gick så var min chef väldigt förstående och jag fick gå från jobbet.

• irrbloss

Åh oooh, det verkar kul. Visste inte att det fanns i Umeå. Men jag ser att det finns nu :)
    Vad gör man på sånt? Hur gravid borde man vara? Vore buskul att röra sig lite. Är på tok för lat för att dra iväg på något spinningpass för tillfället :)

• isola

Jag har ingen aning om exakt vad man gör för rörelser, men det står att det ska innehålla kondition, styrka, rörlighet och avslappning. Det är i lilla bassängen på iksu (32 grader varmt vatten), låter skönt. Det kommer att vara på måndagar klockan 10-11...så det är bara att smita från jobbet. Jag är i vecka 21 nu och kommer att vara i vecka 25 när det sätter igång, det känns rätt lagom tycker jag, men det kommer nog att variera, vissa har säkert hunnit längre och andra kortare. Alla är nog välkomna!

• annaapril04

Förra gången jag gick... för 2,5 år sedan, så skulle man vara över v.18 eller någonting sånt.. Om det är som förrut så är det i ganska lugnt tempo, men det är ju så himla skönt eftersom man blir så rörlig i vatten... sista 10 minuter eller så, så var det avslappning, fick ligga och flyta med härlig avslappningmusik, medans man blundade och en annan gick och höll i fötterna och styrde en framåt och vickade lite på kroppen!! Låter jättekonstigt, men helt otroligt härligt!! Så gick det till då, men hur dom gör nu vet jag inte....

• isola

Mailade och frågade iksu hur långt man skulle ha hunnit i graviditeten för att delta och fick detta svar; "Vi har ingen gräns för hur långt man skall vara gången. Var och en bestämmer själv när man vill delta."
    Så det är bara att gå dit alla som vill!

• Catlover

Kan man vara med på vattengympan om man har foglossning? Någon som vet? Min foglossnin och ischias är inte jättefarlig, men jag vill inte heller att den ska bli värre. Tacksam för svar!

Kram Catlover

• Ecko

Vilken effekt vattengympa har på foglossning vet jag inte.

Men jag ville bara rekommendera er att gå. Själv har jag missat nästan alla pass för att jag varit sjuk, men sist jag gick var det underbart! Och det är definitivt inte jobbigt om man inte vill att det ska vara det

Men visst är det synd att det är på dagtid. Jag hade tänkt anmäla mig till den nya kursen, men har insett att det inte går ihop med jobbet tyvärr...

• isola

Kan tyvärr meddela att vatteträningen som börjar den 25/10 är fullbokad...jag hamnade på reservlistan...trist.

• Catlover

Konstigt att den redan är fullbokad, när den officiella informationen inte ens gått ut ännu! Men det är väl populärt då...vi gravida är på hugget! =)

Nåja, vi kanske får tillfälle att ses på en fika istället? Kan vi inte träna kan vi ju göra det motsatt och fika...

/Catlover

• vilsen

Fattar inte varför IKSU har ett enda pass med vattengympa för gravida och DET LIGGER PÅ DAGTID! Som sagt, många jobbar ju ..... Blir irriterad över att alla rekommenderar att man gör det ena och det andra som om man plötsligen blivit befriad från allt ansvar man normalt har. Känner mig jättegnällig och vill också sköta om mig och motionera lite lagom och hålla på!

Svar på tråden Vattenträning för gravida i Umeå