• Lioness

Vad kostar ett kejsarsnitt respektive vaginal förlossning, nån som vet?

Hej!
    Lite nyfiken på vad det kostar att föda barn egentligen...! Förstår att snitt är dyrare jämfört med en vaginal förlossning.

Vad kostar ett kejsarsnitt respektive vaginal förlossning, nån som vet?

*nyfiken*

Lioness

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-18 10:27:37:
    Jag förtydlar min fråga;

Vad kostar det för samhället, allstå sjukvården m.m. Inte det jag som privatpeson behöver betala!

Lioness

• Svar på tråden Vad kostar ett kejsarsnitt respektive vaginal förlossning, nån som vet?
  • Jennyrockar

Det är väl gatis att föda barn, hur du än gör det?!

~Isaac 9/7-05 å Lillebror i magen v.28~
  • Carro1

Ja, det enda som du betalar för är eftervården, den tiden du ligger kvar på BB.
    180:-/dygn hos oss i örebro i alla fall.

• Mikilina

En vaginal förlossning kostar ca 25 000 kr, ett kejsarsnitt ca 40 000, och en svår förlossning ca 60 000 kr.
    Ca 15% av alla förlossningar betraktas som svåra.
    Ca 10 % av alla förlossningar slutar i akuta kejsarsnitt vilket innebär att det förelegat en kostnad för BÅDE vanlig förlossning OCH kejsarsnitt.

• Sanna K

Jag tror att TS vet det men att hon ändå är nyfiken på kostnaderna runt allt

This bitch bites
  • kärleksbarn 05

nu tror ja ts menade vad de kostar för sjukvården me vanlig förlossning resp snitt....de är ju helt andra summor som de handlar om för sjukvården.

ingen anning va de kan kosta men de måste ju gå å få reda på nånstanns
    vart nyfiken nu oxå.
    som man förstår så verkar de ju mycket dyrare me snitt eftersom dom försöker styra åt vaginal så gått de går även för förlossningsrädda.

• kärleksbarn 05

jag va lite seg å skriva så hann inte me ....de ja skrev va menat till dom två inläggen överst

mikilina: tack nu stillade du min nyfikenhet
    oj va de kostar mycket å föda barn tur man inte betalar de själv

• Lioness

Mikilina - tack för svaren! Vet du vad det innebär med en svår förlossning?

Själv har jag nog kostat en hel del då min förlossning drog ut på tiden, började som en vaginal men slutade med snitt. Undrar vad den räkningen slutade på...! *ler*

Lioness

Svar på tråden Vad kostar ett kejsarsnitt respektive vaginal förlossning, nån som vet?