• Minimagen

Vad kostar det att slipa trägolv?

Nån som slipat sina trägolv? Har ni ett hum om ungefär vad det kostar?
    Vi har riktigt gamla slitna trägolv med tjocka lager lack...säkert från 40-talet då huset byggdes. Ser riktigt svårslipat ut...!
    Vem anlitar man som slipar? En byggfirma? Gör de sedan lackjobbet också? Vi vill nog ha vitlaserade golv, med matt lack.

• Svar på tråden Vad kostar det att slipa trägolv?
  • glasbubblan

Ca 200 spänn kvadraten har jag hört (och betalat).

• Minimagen

Då skulle vi betala mellan 20-25 000 för hela huset...låter väl ganska rimligt (fast mycket pengar är det ju ändå!)

• Elin med Wilma och Alva

Vi betalade 6000 kr för ca 65 kvm. Det blir ca 92 kr/kvm. Då lackade de golvet med en matt lack också.

Elin, väntar första barnet - bf 10/10
  • musli

Vi hyr en bandslip och slipar själva, kostar 300:-/dygn att hyra en sån på ett ungefär, lite beroende på var man bor och så... Så vårat vardagsrumsgolv som vi tagit fram under allt skräp kommer kosta max 600:- att slipa!

//heavy metal-mamma...
  • Monstermoster

Vi betalde 3500 kronor vitt för ett rum på 25 kvm.

• HannaAugustsson

Vi gjorde vårat vardagsrum  själva eller ja min sambo o min far..  CA 1000kr för lackning och slipning (lånade maskinen-gratis) Målaraffären som hade lånat ut denna plus där vi köpte lacken räknade ut att ca 4500-5000kr hade det gått på då.  Kan tillägga 20-22kvm är vårat vardagsrum.

• Minimagen

Att slipa själv känns tyvärr inte som ett bra alternativ, tror våra golv är svårslipade, de är dessutom inte så jämna och jag vill att det ska bli helt perfekt och jämn yta när det är klart!

• HannaAugustsson

Lånar man en ordentlig maskin så blir det jämn o fint.. Vi trodde inte att vårat golv kunde räddas pga en gammal våtfläck och sönderrivet lite här o där.. MEn det blev hur fint som helst, men man måste ha en riktigt ordentlig maskin..

Svar på tråden Vad kostar det att slipa trägolv?