• Ina 73

Min ena foten är mer svullen än den andra...

...ja vad kan detta betyda? Jag var hos bm i fredags och hade då ett bra tryck. Jag har inte varit mycket svullen alls, bara typ normalt värmesvullen och bara i fötterna. Igår kväll märkte jag att min ena fot är lite mer svullen än den andra och jag såg att det ser likadant ut idag. Den ena foten ser ut som vanligt medan den andra är lite större. Jag mår bra för övrigt och känner inget konstigt i benet. Vad kan detta betyda, bör jag ringa och kolla?

• Svar på tråden Min ena foten är mer svullen än den andra...
  • Tereza

Du har nog vatten i fötterna. Min ena fot är också mer svullen än den andra. Inget farligt. Ha fötterna högt och prova med stödstrumpor

• Ina 73

Vilken vecka är du i? Det är inget farligt alltså? Varför blir det så vet du det?

• Monkeypie

Min högra fot har varit mer svullen än den vänstra. Då jag frågade min BM sa hon att det beror på att barnen ligger mer på högra sidan än vänstra (vilket den gör), vilket tydligen begränsar blodcirkulationen något på högra sidan. Vet inte hur sant det är! Men säkert inget att oroa sig för iallafall!

• Tereza

Man samlar på sig vätska när man är gravid och speciellt om det är varmt. Pratade med min BM är i vecka 31, men har haft det ett tag, inget farligt om det inte blir extremt svullet. Läs länken jag bifogade. Ska ut i solen nu. ha en bra dag!

• Ina 73

Vår bebis ligger till vänster och är fixerad, är i v. 37 så på mig kan det inte stämma med att det begränsar cirkulationen på det sättet...

• Tereza

Fast vätska i kroppen är vanligt speciellt i slutet av graviditeten, sök här på forumet så får du upp många trådar om det, är dina värden normala är det inget att oroa sig för.

• Coris

Min högra fot är mer svullen än den vänstra. Men BM sa att det inte var nåt att oroa sig för.

Svar på tråden Min ena foten är mer svullen än den andra...