• BBQ

Kräks i sömnen?! Blurk Hjälp.

Hej. Jag har haft jättemycket halsbränna i princip hela tiden.
    Har blivit tipsad att dricka mineralvatten vilket hjälper jättebra.
    Men inatt vaknade jag först en gång av att det kom upp i munnen på mig.. Vääääldigt obehagligt att vakna så.. Och senare ännu en gång fast då fick jag springa ut på toaletten för att kräkas...uschh fy va hemsk..
    Någon som har något tips på hur man blir av med detta..??! Har varit nära ett par ggr innan men det har alltid gått tillbaka när jag vaknat..
    Fy för..Vill inte mer... =(

• Svar på tråden Kräks i sömnen?! Blurk Hjälp.
  • turia

Känner igen sura uppstötningar iaf- man törs knappt rapa
    V 27

• Pingo

Ät sötmandel innan du lägger dig eller vid andra tillfällen när halsbränna hotar, funkade jättebra för mig.

• Pingo

Kom på ett tips till, ha dubbla kuddar så att du ligger högt med huvudet.

• Monsa

Rennie som du köper på apoteket, superbra! Ät inget precis innan du går och lägger dig och ligg lite högre.

• swedenlinda

Jag har samma problem,jag använder gaviscon men det hjälper bara i en kvart,men sen har jag mariekex som jag gnager på då jag vaknar med spy i munnen,det hjälper mig jättebra.

• Piripiri

Att lägga en telefonkatalog vardera under huvudändens ben på sängen är ett bra tips, då får du lite lagom lutning utan att behöva palla upp med hundra kuddar så du får nackspärr!

• ÅsaE

Jag kan oxå få upp dena gräsliga magsaft i munnen och det är inte lite som kommer. Lyckligtvis har jag ännu iallafall inte drabbats på natten.

Just nu gör jag inget åt det men blir det värre måste nog även jag bege mig till Apoteket.

• Monsa

Säger igen, köp Rennie, vita tuggtabletter som lindrar jättebra, tror man får äta 16 stycken per dag, hade aldrig klarat mig utan.

• Piripiri

Men Rennie är ju egentligen inte så himla bra att ta till natten eftersom de innehåller socker. Novalucol är bättre i så fall. Fast just till natten tycker jag att "locket på-varianterna" är effektivare, som flytande Gaviscon.

• Höstbebis

Känner oxå igen mig. Ett tips är att inte äta sent på kvällen, fastän det är som godast då. Har börjat äta lagad mat mitt på dagen och sen bara lite på kvällen. Det funkar bättre, men man får ändå knapra i sig en fyra Rennie varje natt och några skedar Gaviscon. Har fem kuddar i sängen oxå( sambon stackarn har en).

Nu börjar man se en ände på det(BF om 9 dagar).

• BBQ

oki tack för alla era tips.. har flytande Gaviscon men det går inte ner alls..*urrk* ska bege mig till apoteket i morgon och höra mig för vad man kan ta för tabletter. En kompis till mig sa att det bara va någon sorts tablett man fick ta när man va i dom 3 sista månaderna. Får se kanske ska prova Rennie endå. Och jag ska prova tipset om att ha huvudet högre. Tack!

Svar på tråden Kräks i sömnen?! Blurk Hjälp.