• assar70

olja för gravidmagen - bästa tipsen!

hittade just det här testet på oljor för gravidmagen, alltså mot bristningar i huden:
    www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,685913,00.html

Men härinne måste det ju finnas jättemycket erfarenhet av oljor för magen? Kom igen, dela med er av era bästa tips!

• Svar på tråden olja för gravidmagen - bästa tipsen!
  • Amorella

Jag använde Body Shops Cocoa Butter Moisturising stick eller Cocoa Body Butter.
    Och fick inga bristningar!

• diamonden

Apotekets mandeolja :) Superbilligt, 40 spänn för en flaska som räcker i evigheter :)

• doriah

vanlig mandelolja från apoteket - billigt & bra

Fia ღ Elsa
  • Hexx

Det finns INGEN olja som kan förhindra bristningar. Molekylerna är aldeles för stora. Oljan måste ned till bindväven och det är omöjligt.

• samsara

Jag har använt Weledas olja hela graviditeten, smörjt in mig varje dag och jag har fått bristningar. Dom har ju trots allt lite med hormonerna och ärftlighet att göra, så jag tror inte på mirakelkurer i längden.

• Amorella

Jag får väl lägga till att mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat.
    Skönt att smörja in magen var det i alla fall!

• Themis

Bästa tipset: Spara pengarna till nåt vettigare eftersom det inte finns några krämer eller oljor som hjälper mot bristningar. Alla produkter som påstår att de gör det borde därför bojkottas för falsk marknadsföring, men om man sen tycker att det känns skönt att använda dem så visst, det är en annan sak.

Läs själv:

huden.nu/fragor/hudbristningar

Varför är kvinnor i gemen så lättlurade, har vi inget bättre att lägga pengar på?

• madde84b

olivolja skulle jag väl vilja säga i så fall, men som sagt finns inte ngn olja som kan förhindra bristningar, får man det så får man det!

• samsara

Jag är faktiskt stolt över mina, det är ju ett bevis på vilket underverk som finns i magen

• Hexx

Det finns inte heller någon olja som kan förhindra att du brister i underlivet under förlossningen.
    Min bm tjatade om att man ska smörja sig med olivolja. Jag smorde mig aldrig och fick sys ynka 2 stygn. En bekant smorde sig 2 ggr om dagen och sprack något förfärligt.

Svar på tråden olja för gravidmagen - bästa tipsen!