• Jonna68

Hjälp - hjärtat hoppar över ett slag!!

Har märkt att mina hjärtslag ibland är ojämna och tänkt att det är normalt, det har man ju läst. Men idag har jag kontrollerat genom att ta pulsen då det känts konstigt. Då märker jag att det ibland känns som en klump som ska genom hjärtat och att hjärtat då får svårt att arbeta och gör en kort paus för att sen komma igång direkt igen.

Känner mig lite orolig för det här, det känns väldigt obehagligt. Ska ringa bm, men vill höra om någon av er känner igen det här.

• Svar på tråden Hjälp - hjärtat hoppar över ett slag!!
  • Sara K

Så får jag oxå ibland, jag tror det är vanligt??!!

• Elut

Jag tycker att du ska ringa till sjukvårdsupplysningen direkt, kan vara bra att göra ett EKG. Ring och rådgör med sjuksköterskorna.
    Problem med hjärtat ska man alltid kolla upp!

Om du är gravid utsätts hjärtat för en större blodmängd och därmed större påfrestning. Säkert inget farligt men åter igen, kolla upp det!

• Lizza

hej, jag hade "hjärtproblem" förra grav å fick äta seloken en kort tid, jag är överviktig å dels mitt hjärta slår fortare, jag vet att det känns obehaglit åså, men kolla för säkerhet upp med din bm så hon ka ge dej en läkartid!!!det skadar ju aldrig!!

• Hule

Det låter som helt normala extraslag, som är mycket avnligt under graviditeten. Absolut inget att oroa sig över. (jag jobbar med sån´t).
    Kram

• Tumme Lisa

Äter du järntabletter? För mig hjälpte detta. hade också liknade hjärtrörelser men de försvann då jag började äta järntabletter

• vadskajaghetadå

det är helt normalt

mina slag är så med

mamma hade de med i samband med grav, amt att det är skitvanligt att ha de annars med..inget farligt alls säger läkarna, men visst,,,visst kan man göra ett ekg..

mitt hjärta går såhär : dunk..dunk..dunkdunk.........dunk......dunkdunk

mitt har med att magen trycker på..för nu har jag ingen stor mage (av järntabletter = hård) då har det blivit mkt bättre

Svar på tråden Hjälp - hjärtat hoppar över ett slag!!