• assar70

vad tänker du på när du hör namnet ELVIRA?

Har en liten flicka på gång. Hon kommer förmodligen bli mörkhårig och kommer med största sannolikhet få markerade drag. Tycker att namnet Elvira därför skulle kunna vara fint, tycker själv att det känns på en gång exotiskt, faktiskt, och svenskt samt lite ovanligt. Men min partner tyckte direkt att det lät som "huldra", som ett multikulti-namn t ex vilket jag inte alls tänkt på.
    Så vad tänker DU på när du hör namnet? Änglalikt, romantiskt, tantigt eller vad??

• Svar på tråden vad tänker du på när du hör namnet ELVIRA?
  • Änglatuss

jag hade gärna gett min tös namnet elvira om de inte hade varit så att den jag tänker på som heter elvira inte just ligger på min tycka om lista! Så  jag förknippar namnet med henne och de vill  jag inte, annars gillar jag de, de är  sött och fint

• Kiangirl

lars winnerbäcks skivbolag och en tjej på min gymnasiskola som sjöng urbra!!!

fint namn..

• KarJac

Elvira Madigan är väl det första jag tänker på.

Men det är definitivt ett namn till en rejäl tjejCool

mamma till Alexander och Elias
  • assar70

kanske är alldeles för sockersött?? eller??

• rubina

Vackert och feminint namn!
    Jättefint!!!

• assar70

är lite rädd för det där med Madigan. man vill ju inte att folk ska börja tralla den där visan det första de gör när de hör namnet...

• Fru Juli

Jag tycker Elvira är superfint.

Om jag ska vara ärlig tänker jag först på ett får som min mamma hade som hette så, men jag tycker ändå det är fint. Skulle kunna kalla mitt barn det namnet, lätt.

• Tesie

Min kusin på 1½ heter Elvira o det är sååå sött!

• Sacha81

Har funderat på Elvira om vi får en flicka!!! Jättefint tycker jag!

• assar70

Är den här kombinationen fin: Siri Elvira?

Svar på tråden vad tänker du på när du hör namnet ELVIRA?