• Frigus

Oregelbundna värkar...

Har nu 3-9 minuter mellan värkarna, ska de vara helt regelbundna för att klassas som förlossningsvärkar eller är det bara förvärkar...? Vad har ni för erfarenheter?
    Min första blev igångsatt så jag har ingen erfarenhet av en spontan förlossningsstart... 40+5 idag

Man blir ju lite nojjig eftersom det är andra och kan gå fort.

• Svar på tråden Oregelbundna värkar...
  • Anlin

Mina har aldrig varit regelbundna, men fruktansvärt intensiva. Ring till förlossningen, om du inte redan gjort det.

Lycka till!!!

• Jonasson

Hade nog väntat och klockat för att se hur länge de kom regelbundet. Väntar barn nummer 2 och kommer åka in när jag inte står ut hemma längre som förra gången och när värkarna kommer m ca 3 min mellanrum och är regelbundna under 30 min-1h, helst ännu längre.(om jag orkar)Förra gången åkte jag in när jag inte stod ut längre och ville ha lustgas, var då öppen 5cm. Fast andra kan ju gå fortare...

• Läängtar

Mina värkar var oregelbundna från klockan 9 på morgonen till klockan 1 på natten... Jag hade mellan 3-7 minuter när dom var oregelbundna.. Det hjälpte med en promenad, då blev dom mer intensiva och kom tätare och regelbundet =)

Lycka till!

• fröken april

Nej de regelbundna kom snabbt med andra från att varit oregelbundna ett dygn. Från 23 på kvällen 04.44 är hon född!!!

Lycka till om du inte redan åkt in!!!!

Fy vad sotis jag blir vill oxå....

Svar på tråden Oregelbundna värkar...