• Bebisens mamma

Roliga anekdoter/historier med/av barn!

Hej på er alla toppenföräldrar,
    jag söker efter nya roliga anekdoter från barn! Jag illustrerar och gör serier och behöver många uppslag och idéer att omsätta till bild!
    Vill ni delge mig era barns historier? Släng iväg dem till min inbox eller GB eller dela med er av dem här i tråden!

Delge mig (och alla andra om ni vill) era mysigaste, härligaste och roligaste kommentarer och historier med och av era små! Alla åldrar är välkomna här! Även tonåringens härliga kommentarer och tankar!

Beskriv gärna hur situationen uppstod och var händelsen ägde rum, vilka som var med och vas som sades givetvis. Skriv gärna ålder och namn (om ni vill) på barnet som anekdoten handlar om. Ju utförligare ni beskriver desto lättare att omsätta i bild.

Söker berättelser i stil med de här!
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m8567810-1.html

Om jag tecknar just er historia så kommer jag givetvis maila er det färdiga resultatet. Du får ett eget exemplar av din historia!
    Och om just din/er historia kommer att publiceras såsmåningom så kommer jag också givetvis att berätta det för dig/er! (Gör här och nu inte reklam för var de eventuellt ska publiceras.)

Hälsningar Bebisens mamma

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-21 01:52:15:
    Söker berättelser i stil med de här! www.familjeliv.se/Forum-5-154/m9962419.html

• Svar på tråden Roliga anekdoter/historier med/av barn!
  • Bebisens mamma

Jag börjar!

Min lilla kusin Victor som snart ska fylla sex år, säger på midsommarafton (i år) då vi alla sprungit in under ett parasoll och nu hopkurade väntar på att det ska sluta regna, så att vi återigen kan sätta oss vid vårat uppdukade långbord (vars duk bara blir mer och mer blöt).
    Hans storebror på 12 år har precis utbrustit att "Nä, nu börjar det regna igen!".
    Då svarar Victor att "Ja, det är ju det som blir över".
    Jag förstår inte riktigt vad han menade, men för honom var det så självklart att regnet hade blivit över (antagligen från när det regnat gången innan). Det var så sött!

En annan dag strax efter midsommar ska Victor ut och cykla på sin sparkcykel. Jag säger att jag ska följa med ut till gatan (vi står vid husets ytterdörr och ut till gatan är det en lång, bred grusgång) och ta foton på honom.
    "Vänta lite", säger Victor. "Jag ska bara ta fart först!", utbrister han och racar i gruset med sina gymnastikskor och så springer han genom gruset ut till gatan.
    Det går fortare att cykla om man tar fart först. Logiskt!

• Megafon

Min dotter är 1 år 5mån. Hon brukar gå runt me miniräknare som telefon o säga hallå.Men en dag höll hon i en ring.så Jag sa "Har du en ring". Då höll hon den vid örat o sa "Hallå"
    Ring som ring.

Min andra dotter när hon va ca 3år såg min pappas fingrar som va skitiga för han jobbar som plåtslagare.
    "Dina fingrar ser ut som otvättade morötter."

En gång när hon hade spillt ut vatten i badrummet,så frågade jag om hon skulle ha hjälp.
    Hon svarade  "Nej"
    Efter en stund hör jag henne säga " Behöver du hjälp? Ring Polia"

• Bebisens mamma

Visst har ni väl fler fina berättelser på lager!

• Bebisens mamma

Sista försöket innan jag glömmer bort min tråd här...

• Minimagen

I morse sa min dotter snart 3 år:

Eller hur mamma jag platar inte bebis-plåk...!

I går morse säger hon till mig:

-Du är en äppel-ängel mamma.
    -Jaha, sa jag, är det nåt fint att vara det?
    -Mmm. Tyst en stund, sen säger hon: Fia-lotta jag är!
    (BRukar ju kalla henne för FiaLotta, Tokfia och sånt..)

• Bebisens mamma

Så sött Minimagen!

• 1malle

Min son(nu 14 år) var runt 4 år när han sa.... "Mamma vet du vad det bästaste tjatet är?"
    Jag svarade "Nae!"
    varpå han säger "Joo, det är när du säger att du älskar mig o att jag aldrig får glömma det."

En dag när han kom hem från Lekis (nutidens 6 års) så han stolt...
    " Mamma nu vet jag vad mer man kan kalla snoppen."
    Jasså sa jag o fasade för vad som komma skulle...
    "Jaa, man kan kalla den stocken eller underarmen," säger han o ser lite skrytsam ut samtidigt som han slår sig på ovansidan av underarmen....

Svar på tråden Roliga anekdoter/historier med/av barn!