• Millans hustru

Julklappsideer tack!

Skratta inte nu... men eftersom jag älskar jul o tycker det är så otroligt mysigt att komma med de perfekta små julklapparna så undrar jag: Har ni några bra ideer?
    Vad ger man till barn som är ett år? Fem år? Sex år?
    Vad ger man föräldrar? Syster med make? Vänner? Hustru?
    vad ger man sin sexmånaders dotter? Vill att hennes första julklapp ska vara lite speciell?

• Svar på tråden Julklappsideer tack!
  • GladaVirre

till mormor: en vattenkokare?

• Tina B

Ett år när vi hade dåligt med pengar så gjorde vi massa olika godis och julpyssel som vi gav bort i små dekorativa påsar och korgar (till den äldre generationen). Det blev jätte uppskattat.

• Pooh

till barn kan man alltid ge pussel, böcker, sagoband/CD och musikCD/band.
    Till större barn finns ju såna fina askar med en massa olika pärlor i man kan göra halsband eller pärlplattor osv Panduro har mkt kul sånt.
    Byggsatser man ska skruva hamra ihop saker.
    Doktorsväskor och liknande
    spel

I juklapp förra året gav vi i julklapp till vår dotters mor- och farföräldrar gipsavgjutning av dotterns fot och handi en ram som vi målat effektfullt med Pandurofärg. Gissa om det är poppis..
    Fint foto som vi förstorat o ramat in av dottern fick gamlamormödrarna.
    Man kan ju ta foton av barnet och göra almanackor av.

• dexterswife

Till barn i fem-sexsårsåldern ger vi Lego eller kanske en prenumeration på Bamse! Disneyfilmer (Stitch så klart! ) och böcker går också bra. Min systers sexåring är mest intresserad av dinosaurier eller rymden. Pirater går också bra. Jag brukar också försöka köpa lite kul utklädningsgrejor, det tycker de flesta barn är roligt.

Till mamma blir det nog en ny stereo i år. Svärföräldrarna får golfweekends eller en ny toastol (deras är så skabbig...) Annars är ju konsertbiljetter bra presenter!

Min syster får nog presentkort på ansiktsbehandling eller liknande. Eller kanske träningskläder.

• Anna76

Det är så kul med jul! Jag tänkte faktiskt sticka raggsockor att ge bort i år!!! Det är roligt att ha gjort presenterna själv och det brukar bli uppskattat!!
    För ett par år sedan stickade jag en mössa till mitt kusinbarn; den blev hennes favorit i 2 år...

• Millans hustru

Teaterbiljetter brukar vi försöka hitta på. O så har jag också stickat raggsockor många gånger, det är populärt. Smart tips att göra julgodis o fina burkar o papper o krogar. Jag brukar ta skott från ett par favoritblommor o planera när vi ska hem till vänner som liten enkel grej. känns mer personligt än att köpa på vivo. Fram för fler ideer, *frossar*

• Lindisen1

Jag kommer att göra en del pyssel att ge bort - tex till mamma, mormor, syster.
    De kommer nog att få små presentaskar jag har gjort själv, med lite olika innehåll. I mormors ask kommer det finnas glasunderlägg som jag har gjort. Syrran kommer nog få ett armband (också självgjort), eller så köper jag lite hemma SPA-produkter - det är ju alltid härligt att få!
    Vad mer....*Funderar*
    Mina vänner och jag brukar inte ge varandra något, men jag kanske tar ett fint foto på deras barn och gör något skojsigt med - kanske målar någon rolig ram eller så.
    Min pappa som jagar brukar alltid få något till jakten.
    Den det är absolut svårast att ge julklappar till är min make...det får vi se, men annars kan man ju alltid köpa kläder, after shave, någon lotion för ansiktet eller en rengöringskräm.
    Om man ska bort på julafton kan man göra en julgrupp och ge bort.

Till din syrra och hennes make kan du ge bort en middag - betala en restaurangkväll åt dem - det är ju uppskattat.
    Eller fylla en korg med en massa härliga olika saker!

Till barn finns det ju som många skrev ovan en massa roliga pysselgrejer från Panduro att ge bort!
    Det var väl lite tips i alla fall!

• Juuuul

Jag har en syrra hon e 7 men hon älskar smink o annat beauty (tar efter syrran????)

Svar på tråden Julklappsideer tack!