godnattsagor. hur länge?
När slutade ni att natta era barn med godnattsagor. Vi har en tjej som är 8 år i år och vi läser fortfarande godnattsagor. Börjar hon bli för gammal?
Karin
När slutade ni att natta era barn med godnattsagor. Vi har en tjej som är 8 år i år och vi läser fortfarande godnattsagor. Börjar hon bli för gammal?
Karin
Nej! sluta inte! Även om hon kan läsa själv så har hon glädje (och nytta) av det länge! JAg har två yngre bröder och när mina föräldrar slutade läsa för mig (när jag kunde läsa 'flytande' själv) lyssnade jag alltid när de läste för dem
Vill ni variera er så...
Ni kan ju läsa varannat stycke eller att ni läser en bit för henne sen får hon läsa själv en stund... Nästa kväll får hon berätta vad hon läste i går så att ni kan fortsätta... Jättebra lästräning!
Å så roligt jag verkligen längtar efter att kunna läsa tillsammans med mina barn
Själv har jag inga barn i den åldern, men min mamma läste för mig och lillebror tills vi var över tio. Det var våran mysstund på dagen. Så länge de är intresserade så är det väl bara att läsa på?
Vår dotter är 8år, och visst läser vi godnattsagor för henne. Det är ju mysigt som helst . Det är inte varje kväll det blir godnattsagor, ibland läser hon för oss och ibland ligger vi bara och pratar. Vi brukar även sätta oss på dagen ibland och läsa för henne och lillebror.
puff
Min äldsta sons lärare sa till oss föräldrar på ett föräldrarmöte att: "Läs så länge ni kan för barnen,helst tills dom är tonåringar". Det är klart att dom sedan inte vill men jag tänker fortsätta så länge det går,som han vill. Min äldsta son fyller snart 10 år och han älskar att lyssna på böcker. Sedan brukar han ha en egen bok som han läser efteråt.
Själv tycker jag att det är så mysigt,den stunden är värd mycket. Om det är något speciellt som hänt eller om han har någon fundering så brukar han alltid ta upp det då.
Min tjej brukar ta mina böcker å läsa för mig på kvällarna! Superbra! Hon är nio strax...
Jag tycker aldrig att man kan bli för gammal för godnattsagor, det betyder ju så mycket mer än att "bara" läsa"
Eftersom din tjej är 8 år kanske ni kan låta henne läsa, det över ju upp hennes läsning.