Va händer om en geting sticker katten??
Min kisse leker nu med en geting... Inge bra va?
Min kisse leker nu med en geting... Inge bra va?
eeeeh... nej.
Kan göra ont men oftast händer det inget alls.
Undrar varför det är så... ? SLäppte ut getingen nyss, den var chockad men flög sin kos. Om vi människor skulle leka med en geting på samma sätt som katten hade den stuckit direkt
Min lilla katt Nova lekte med en geting förra året ( utan min vetskap förstås) och kom in från balkongen med en tass som var dubbelt så stor som annars. Hon tyckte att det var lite obehagligt så det ut som, men hon lekte och var som vanligt. På kvällen hade svullnaden lagt sig.
Vofflis: Undrar om dom kanvara allergiska och avlida+ Jag kanske tänker för mkt Heheh Jag har ingen koll på min katt hela tiden så det kan ske utan min vetskap också
min katt tycker om att fånga getingar och humlor på balkongen för att sedan stolt bära in dem för att visa dem för sin familj, levande så klart för annars är det inget roligt tycker han. Första gången han gjorde detta var han liten och sprang runt med en humla, han fick angelina jolieläppar och det måste kännas men tydligen så går det över. Han har även blivit stungen av bin.Tror faktiskt inte att det är någon fara men det finns ju alltid undantag men katter har ju hög tolerans mot ormbett oxå så... ZZZZZZurra lungt
Katterna får ont i tasse, den blir svullen och varm men det lägger sig efter någon timme och katten brukar tänka efter både en och två gånger innan det gör om samma misstag.
Ojojoj katter är inte så klena som vi människor (märk min ironi ;))
Min katt svalde en geting. Hon svullnade upp i hela huvudet och såg helt grotesk ut!
Ringte veterinären som sa att katter klarar det utmärkt själv! Och mycket rätt, strax efter kunde man nästan se svullnaden lägga sig.
Numera leker våra katter med getingar, humlor, bin, ja allt som rör sig Och de klarar sig finfint!
Skogsjäntan HAHAHA stackars katt! Men det låter som om katten såg lite rolig ut ^^
Min ena hund är allergisk mot getingstick. Han kan dö om han inte får vård. Skulle inte låta katten leka med en geting nej.
"Skogsjäntan HAHAHA stackars katt! Men det låter som om katten såg lite rolig ut ^^ "
Haha jo det såg för jäkla skoj ut!
PetraE:
För det första är allergi mot getingstick hos djur väldigt ovanligt, för det andra så enligt mina två veterinärer så klarar katter bättre av sånt än hundar.
Men om du har en allergisk hund så förstår jag om du inte vill att den ska leka med getingar.
Jag skulle då försöka undvika om jag kunde att mina djur leker med getingar, humlor m.m. Visst ute är det väl svårt men inomhus iaf.....
Jag tror inte det är någon fara alls. Det är nog mer regel än undandtag att katter bli stuckna av både bin, getingar och spyflugor.
Vår katt lekte med en geting som liten, det slutade med att den stack honom i munnen o han blev helt svullen. Vi var oroliga, men eftersom det var helg så var det inte ens öppet hos veterinären, så vi avvaktade. Nästa dag hade svullnaden lagt sig, dessutom verkade han inte alls påverkad av sticket, annars hade man väl ringt akut.
Kan tillägga att han har inte lekt med någon mer geting sen dess!
Hej!
Min katt lekte med en geting förrförra året och fick en enorm allergisk reaktion.
Hade vi inte kommit in till veterinären i tid så hade han dött.
Likaså förra sommaren så var det samma visa igen... han lär sig tydligen aldrig! *suckar*
Men enligt veterinären så är det vanligt att katter ska tåla stick... men inte min
Eeeh!? Blir katten tex biten i munnen så kan det om det vill sig illa sluta olyckligt! Vadå Zzzzurra lugnt?!? Tycker det är en ganska nonchalant inställning! Och varför låta djur leka med getingar om de kan bli stuckna? Det gör ju ONT!!!
katter klarar getingstick bra, de blir svullna en stund sen går det över.... lite svårt att säga till en katt vad den får å inte får göra.... de har ju lite egen vilja. kan ju inte kuta runt å passa katten så att den inte käkar getingar hela dagarna...
Jo det finns ju dom katter som klarar av ett getingstick, men som med min katt t ex så går det inte att "låta katten leka" med getingarna... Det räcker med att han börjar vifta med tassen och dom sticker direkt så är det ju kört.
Min katt blev inte svullen en stund utan han fick feber inom 5 minuter, andnöd, spydde, och gjorde på sig... allt inom loppet av 5-10 minuter.
Så se upp om ni inte vet om katten klarar av det eller inte.
Det kan bli en otäck historia!