• Millyanna

Vad tycker ni om Knut?

Vi funderar och spekulerar om pojknamn. Har en Olle sen tidigare och jag älskar namnet Folke, men det gör inte min make. Vi funderar nu på Knut. Är lite tudelad i vad jag tycker. Vad tycker ni?
    Blir det en tjej så ska hon helt klart heta Märta!

• Svar på tråden Vad tycker ni om Knut?
  • spaderA

Hejsan.... Har en liten Knut på jobb.... jobbar på dagis..
    Han passar verkligen till det...
    Olle och Knut klinga fint..

• Malin1976

Knut, tänker på skäggiga gubben på gatan bortanför...

Men så är det med alla nya gamla namn, man tänker först på de äldre och sen när det kommer som barnnamn så blir det finare och finare.

Så Knut kan nog bli en kommande hit!

• Monstermamman

På en hund är det fint.

• PeaJ

Jag gillar den typen av namn så jag tycker Knut är fint!
    Själv är jag och sambon inne på namnet Åke om vi får en kille, vad tycker du om det?

• Millyanna

Åke är kanonfint! Min pappa heter det så det känns lite väl nära för oss, men det är ett underbart namn. Kul att det verkar finnas fler som gillar den här typen av namn!

• PeaJ

Kul att du gillar Åke!
    Ja vi är nog inte så många som gillar denna typ av namn, men det verkar bli allt vanligare. Bl.a Tage och Valter verkar ju vara på stark uppgång i allafall...
    Själv skulle jag aldrig kunna döpa mitt barn till t.ex Liam eller Kevin, men det är väl himla tur att inte alla har samma smak!

• PeaJ

Gillar förresten Olle och Märta jättemycket också!!!
    Själv så blir det en Elsa om vi får en flicka.

• Elina87

håller med mollie knut knöt en knut...

• Millyanna

Elsa heter min bästa väns flicka! Fina namn du väljer. Håller nog med om Kevin, Liam osv. Har även svårt för Tindra mfl. Men som du säger tur att smaken är olika!

Svar på tråden Vad tycker ni om Knut?