• Mint

Humla?

Hallo!

Det finns inget barn än (vi är i början av planeringsstadiet), men jag har trots detta fastnat totalt för namnet Humla. En sökning på scb.se visar att 40 kvinnor heter Humla, varav 13 som förstanamn, så det är ju inte helt okänt.

Vad tycker ni - funkar Humla? Känner ni någon Humla, vad ger det för associationer och så vidare? Tack för svar!

• Svar på tråden Humla?
  • Novus

För mig funkar det inte alls!
    Har heller aldrig hört namnet

• Celindan

Är bekant med en Humlan.

Tycker inte det är särskilt roligt, o den människan har mer än en gång i livet fått höra "men vad heter du på riktigt?" - skulle aldrig ge mitt barn ett namn som folk inte tror att man kan heta.

Inte särskilt sött eller vackert heller.

• Anna Conda

Jag tycker det är jättevackert! Tänk en liten knubbis med smilgropar, en Humla helt enkelt. Passar både på kille och tjej tycker jag. 

• Mint

Jag förstår ju invändningen med att folk tror att det är ett smeknamn, och det är såklart något man får ta med i beräkningen. Vi kommer ju att hinna fundera mnycket och kanske ändra oss mycket innan det blir allvar.

Anna Conda - kul att du gillar det!

• Karisma

Känner till ett barn som heter det.

Inget jag själv skulle välja på ett barn. Gillar det inte alls. Men alla har ju olika tankar och ideér om namn.

Fast jag känner till ännu konstigare namn åxå. Bör nog inte skriva namnet. Kanske är det inte fler än 1 som heter så.

Kram K

• Celindan

Karisma, nu vart jag nyfiken så jag nästabn spricker. Namnet kan du väl säga!!! Du nämner ju ingen person ändå liksom....du nämner ett namn

• Karisma

Kollade på scb.se det stod att ingen eller under 4st hade det namnet.

Så det var inte vanligt alls. Finns säkert fler lite annorlunda namn åxå.

Celinda, är rädd att ngn i deras bekantskapskrets finns inne på FL.

Kram K
    Kram K

• Celindan

Kan du inte skicka till min inbox då?? Jag fixar ijnte nyfikenhet. Säg vilken bokstav det börjar på??

• Karisma

Jag tänker på en helt annan sak då jag hör namnet, men jag är väl skadad av olika uttryck inom väntan på att bli gravid/graviditet/barn

Svar på tråden Humla?