• Anke

skötbord till bänk??

Hjälp, hur skulle ni ha gjort med skötbord? Vi har en bänk i badrummet (ovanför tvättmaskinen och torktumlaren) som är väldigt bred, men endast 40 cm djup. Alla skötbäddar är på 50 cm. Hur ska jag göra, går det att köpa som en tillsats att sätta ovanpå bänken (typ som ett "bakbord")?

Eller törs jag använda en sån där skötbädd i skumgummi och låta den sticka ut nedtill?

vet inte riktigt hur jag ska lösa saken, snälla hjälp :-S

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-19 11:08:06:
    lade till en bild i mitt galleri på bänken

• Svar på tråden skötbord till bänk??
  • Daggkåpa

Gör som de gör i de flesta andra länder, byt blöja från sidan! Jag tror vi är rätt ensamma om att byta blöja från fotändan.

Lycka till!

• Karedo

Om du köper en skötbädd så kanske det går att klippa av lite av skumgummmit.

• doriah

Fast...bebisen lär väl vara lite längre än 40 cm??

Fia ღ Elsa
  • Anke

Daggkåpa - ja, jag har faktiskt funderat lite på det

Karedo - Ja, det har jag funderat på, men kan inte bäbisen behöva lite mer utrymme än bara 40 cm då? dom växer ju dom små liven :-/

• Anke

doriah- jo, tänkte också på det, men det är väl sällan dom ligger helt utsträckta, åtminstonde inte från början. de flesta ligger väl med tårna i munnen eller nåt =)

• doriah

njaee...i början låg Elsa rätt rak, för då ligger de ju still. Tårna i munnen fick hon inte till förrän hon var typ 5 månader   Jag tror tyvärr att det kan blir lite kort...

Fia ღ Elsa
  • Anke

Men man måste ju kunna köpa en tillsats som man kan sätta ovanpå en bänk? ingen som har någon aning? värsta fall får man väl bygga en själv? :-/

• Octobers

Det är super lätt att bygga en själv. Tre reglar i botten som sätte som ett u runt bänken och sen bara en skiva ovanpå, eller lägg helt enkelt en längre skiva ovanpå bänken, men se till att den är ganska tjock i så fall, och fäst med beslag och skruv upptill och i sidan. Inga problem alls.

Alternativ 2 är ju att byta "på bredden", jag tror det tar en bra stund innan 40 cm är "för smalt", så det löser sig nog galant.

Lycka till!

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • Lennica

Vi har en bänk och vi har satt vårt väggfasta skötbord (Brio vegga) ovanför, så vi fäller bara ner det vid behov. Väldigt praktiskt eftersom alla babyartiklar får plats i det.

Egentligen köpte vi det till vårt lilla badrum i lägenheten, då hade vi det ovanför toaletten.

Men nu när vi flyttat till vårt hus så har vi det på väggen i tvättrummet ovanför bänken.

Så har vi satt fast en papperskorg på väggen till höger om skötbordet.

Till höger om papperskorgen har vi rinnande vatten, vad heter det ??? grovtvättbänk ??? kanske.

Till höger om vattnet har vi tvättmaskin/torktumlare så jag har klistrat fast en krok på torktumlaren och satt en handduk där.

Så för våra behov är det utmärkt iaf.

• Klaar

lägg en fast skiva under som stärker skumgummibottnen, enkelt. vi har bara en bänk me skumgummiskötbädd på och det har funkat jättebra! billigt också istället för att slänga ut en massa pengar på dyra skötbord.

• Anke

Många bra idéer. vi har väldigt bra med skåp ovanför bänken, så vi får inte plats med något väggfast.

Jag har lagt till en bild på mitt badrum nu, om någon orkar kolla
    lättare då kanske =)

• Octobers

Kollade in ditt badrum och jag skulle helt klart bara lägga en tjockare skiva ovanpå bänken och sen lägga skumplast ovanpå din. Inga problem alls. Det ser ut att kunna bli helt perfekt!

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • CCA

Hej

Vi har oxå lite för smal bänk i våran tvättstuga. Jag kommer dock pröva att lägga skötbädden på längden och byta från sidan. Om det inte funkar får jag väl hitta på ngt annat så småning om.

Svar på tråden skötbord till bänk??