Vaddå för mycket intryck????
Jag förstår inte det här med att bebisar får för mycket intryck av vissa saker!!!Det diskuteras här på FL (men även BVC) att man inte ska sätta sin bebis en stund (nu menar jag inte flera timmar utan ca 30 min) framför tv:n, att man inte ska bära bebisar utåtvänd i bärselar när de är 3-4 månader och att man inte ska vända på sittvagnen så de sitter framåtvända innan de är 1 år??
Vaddå?? Då kan man ju inte ha med dem ut över huvud taget! Det är ju mycket människor, bilar och andra saker som är i rörelse hela tiden när man är ute. Då kan man ju inte heller ha dem liggandes på golvet hemma för det är folk som kommer och går fram och tillbaka. Det blir ju också mycket intryck!!
Min 9-åriga son har gjort allt detta när han var en liten bebis!! Men utom att han satt inte framåtvänd i sittvagnen pga att han inte satt still och vi inte kunde ha den kollen på honom som när han satt vänd mot den som kör vagnen. Han har inte tagit skada över det!! Han är en go och härlig kille som inte hade några problem med sömn eller något annat när han var bebis pga att han tittade på tv och bars utåtvänd vid 3-4 månaders ålder i bärsele.
Ni får tycka att jag coh min sambo är knäpp eller att vi "skadar" våran bebis (han är 3,5 månad) för att vi gör det.
Men vi sätter ju såklart inte honom framför tv:n i timtal eller om han inte gillar det eller sätter honom framåtvänd i bärselen om han ser livrädd ut av allt som är runtomkring. Skulle ALDRIG utsätta honom för det om han inte gillar det. Men han älskar det!!
Jag tycker att det är överreklamerat med att det är farligt eller inte bra med detta och att en del mammor/pappor blir livrädd för att göra något av det!!!
Varför skrämma upp dem????
Jag ville bara skriva om detta för jag har läst en hel del om det i trådar här på FL och en del har rent av idiotförklarat mammor/pappor som gör sånt. Är det inte upp till var och en vad man gör med sin bebis och man vet nog bäst själv om ens bebis gillar det eller ej!!!