• Amts

förträngning av nedre magmunnen

Läkaren på BVC misstänker att vår son, 6 veckor gammal har en förträngning av den nedre magmunnen, sk pylorusstenos. Är det någon som har erfarenhet av detta och har något tips på hur vi kan hjälpa honom när han har ont? Hans skrik går genom märg och ben!

• Svar på tråden förträngning av nedre magmunnen
  • bubbli

japps,min flisa blev minsann opererad när hon var en månad...vi fick åka in akut då hon inte fått i sig nån mat på nästan en vecka! hon bara kräktes upp ALLT vi gav henne..
    men op gick skitbra o fyra timmar efter uppvaket käkade hon igen..

• bubbli

...men hon hade inte ont nånstans,däremot skrek hon för att hon var hungrig...!

• Amts

Din dotter blev opererad akut alltså?? Vår son äter ju än så länge, även om det mesta kommer upp igen. Nu äter hon och kräks som en "normal" bebis, eller? Man blir ju fullkomligt galen när inget hjälper och den stackarn har sååå ont!

• bubbli

nu mår hon helt perfa,hon har inte kräkts sedan operationen faktiskt...
    men vad sa läkaren egentligen? ska han inte röntgas och så? det är ju ändå rätt allvarligt...?

• Amts

Så skönt att din dotter mår så bra! Läkaren vill avvakta, det kan växa bort, men innan det har växt bort har vi gått bort känns det som ;) Än så länge går han upp i vikt, men det beror nog mest på att vi matar honom varje timme. Blev ni skickade in akut av BVC?

• bubbli

nepp,bvc sa att det var "heeelt normalt" att hon kräktes trots att jag förklarade att hon kaskadkräktes över hela rummet efter VARJE måltid...jäkla kärring..
    jag ringde till barnmottagningen själv istället o fick komma in på en akuttid som tur var.
    min flisa hade inte heller minskat i vikt,men när hon ändå blev helt slö o hängig fick det vara nog.
    inkompetenta bvc-kärring...!!

• Amts

Så tråkigt när fel människor är så fel plats... Vi har trott att Arvid haft kolik och lagt honom på mage...Då kräktes han ganska duktigt ;). Vi var inlagda med honom på sjukhus för 2 v sen eftersom han skrikerså mycket och då trodde de att han inte tålde komjölk. De bytte då tillägget till mjölkfritt. De kände på hans mage, men ingen sa något om detta. Läkare på BVC sa direkt att det var magmunnen. Konstigt att de inte ställer samma diagnos...

Svar på tråden förträngning av nedre magmunnen