• Lilltjejen21

Någon som provat Postafen???

Tog en igår kväll vid 10 och sen imorse vid 10.
    Men ska man verkligen bli så trött av dom??
    är inte trött i kroppen men huvet. känns som man bara skulle vilja sova.
    är det någon mer som känner likadant?
    fast jag är hellre trött än mår illa, men vadå är ju inge kul å va trött hela tiden heller..

är det mej det är fel på eller?

• Svar på tråden Någon som provat Postafen???
  • Änglatuss

Man blir väldigt trött av postafen!

• Moj Katile

Man blir jättetrött av dom.
    Jag använder dom vid åksjuka och sist sov jag non stop från halmstad till berlin-de kunde inte ens väcka mej när vi va på båtarna!!

• Fismamman

Det blev jag med. Tog en halv istället. Det funkade för mig. Illamåendet försvann och tröttheten var helt ok.

• Carbonara

Brukar ta dom om vi ska åka långt med bilen eller med båt och jag blir ALLTID trött...
    Menar du att man kan ta dom mot illamående när man är gravid?
    Nu är jag inte gravid ännu, men hoppas att bli snart och kan tänka mig att jag kommer bli illamående så det står härliga till.

• Lilltjejen21

fy fan det är ju olidligt, till och med killkompisen tyckte jag skulle hem å sova, vi va på stan.
    men som sagt hellre trött än illamående.

vet du hur länge man kan äta dom? stog inget i bipacksedeln nämligen...

• Flissi

Usch ja...kommer ihåg..bara att välja..
    - må jätteilla & inte riktigt så trött,
    - eller må mindre illa & jättetrött...
    Jag valde det första & har aldrig gått i en sån dvala som då!!

• Lilltjejen21

ja jag har hört många som ätit postafen när dom varit gravida och att det ska hjälpa mot illamående.
    Visserligen är man ju inte jätte illamående men det räcker för att man ska tappa matlusten, och det vill jag absolut inte..

får nog prova med en halv då.. hihi

• Lilltjejen21

nej usch det kan inte varit roligt Flissi.
    Jag skulle nog hellre välja tröttheten faktiskt, för att må illa förstör ju hela dan, å man har ingen lust till nått alls..
    nä då väljer nog alternativ 2

• Änglatuss

Jag åt postafen väldigt länge.
    men gjorde hopp ibland för att inte bli imun emot det
    körde postafen och seabands, åt så mkt postafen så svärmor trodde de skulle
    bli skadligt, lika så då läkaren skrev ut lergigan åt mig..

• Anettan73

Jag äter postafen nu när jag e gravid. D e som sockerpiller till mig...
    Trött på ett konstigt sätt. Men illa mående fortfarande så att d skriker om det!!!

• Soffen

Jag tyckte inte att de hjälpte så mycket. Jag var fortfarande illamående, men kanske lite mindre bara. Trött var jag, men det var inte så farligt som mng av er andra har beskrivit. Skönt att behöva slippa ta dem nu iaf.

• Jesster

Jag åt 1 tablett dagligen mellan v.7 till v.13 ungefär. I början blev jag jättetrött av dom men det försvann efter några dagar och man kan leva som vanligt

• Cill

Postafen var räddningen för mig när jag mådde som sämst. Jag mådde fortfarande illa, men det kapade definitivt topparna, och gjorde att jag klarade att gå till jobbet. Men jag blev otroligt trött av dem, vågade inte köra bil när jag tagit dem för jag hade så dålig reaktionsförmåga.

• Lika C

Är ju en känd bieffekt. Som jag använder mig av!

• Lilltjejen21

ja det är ju en liten triangel på dom. är tur man inte har körkort i alla fall..
    hihi.. nehe nu ska jag ut på balkongen och dricka mej ett glas Zingo.. måste ta nått å äta oxå

Svar på tråden Någon som provat Postafen???