• rockmind

Vad har man till bulgur?

Har idag köpt bulgur för första gången! Känner mig dock lite osäker på vad man ska ha till? Och kan man äta bulgur både varmt och kallt? Tips mottages tacksamt :)

• Svar på tråden Vad har man till bulgur?
  • LindaD82

Du kan äta vad som helst till det!! Kyckling, kött, sallad, göra äggröra och äta med bröd... Det är bara din fantasi som sätter gränserna!
    Lycka till!

//Linda
  • Mariiie

Jag ska ha det till min dotters dop.
    Då tänkte jag blanda kokt avsvalnat bulgur med lite rocculasallad, röd lök, svarta oliver, soltorkade tomater, lite körsbärstomater. Sen tillägger jag lite solroskärnor och lite gröna linser som jag kokt ett litet tag.
    Sen tänkte jag ha helstekt, kall fläskfilé och kycklingfilé till.
    Och bullar med smör och lite brieost till.

/Mariiie

• Mariiie

Glömde skriva att jag saltar och pepprar bulgur salladen oxå, och häller på lite olivolja...

Mariiie

• Mirro

Jag har gjort ett recept på bulgur som är jättegott. Man kokar kikärter och lägger i en marinad med pressad citron, persilja, olivolja, vitlök och finhackad rödlök. Sedan blandar man i kokt bulgur och ev lite grönsaker typ coctailtomater eller så. Det är jättegott.

• Älskarlivet

Åååå det är supergott!

Koka Bulgur och ställe den färdig åt sidan så den svalnar ganska mycket.

Hacka: Röd paprika, gröna oliver, salladslök och blanda allt med Bulgurn. Lägg i stora bitar av Ruccolasallad.

Servera med fisk, kyckling eller kött.
    Till det en creme fraichesås (Viktväktarnas) men 1 klyfta vitlök, salt, peppar och lite Samba Olek.

ÅÅÅ SÅ GOTT!!!!!!!!!!!!

• kassio

Jag vill slå ett slag för att ha färsk mynta i en bulgursallad! Igår kokade jag bulgur och när den hade svalnat rörde jag ner en dressing med tre delar olivolja, tre delar pressad citron och en del honung. Sedan rejält med grovhackad, färsk mynta och lite olika grönsaker i mindre bitar. Somrigt fräscht och passar till det mesta i köttväg!

Svar på tråden Vad har man till bulgur?