• FruFrank

Tatuera över en tatuering med en annan?

Jag har en vanlig svart tribal runt överarmen (armband) och vill köra över den helt med något annat, går det överhuvudtaget?
    Någon som har erfaranheter av detta?

Jag tänkte göra en dödskalle eller dylikt med "flames"/"dimma" eller dylikt runt om. låter omöjligt över en tribal... är det bara att utesluta eller?

• Svar på tråden Tatuera över en tatuering med en annan?
  • Little June

HajHaj

Jag håller på att tatuera över min första gadd jag gjorde.Lite rörigt och kladdigt blir det...fast helt ok

Gå till din tatuerare o be om råd...Vart bor du?

• Mitsukai

Det beror lite på hur tatueringen ser ut ett tips är att gå till en tatuerare de brukar kuna ge dig bra tips på hur du kan göra om/över din gamla tatuering

• AgainstMe

Hör med din tatuerare, som ngn sa.

Jag har tatuerat över min första. Blev skitbra.

• FruFrank

Little June: Vad är det för tatuering du har? och vad ska du tatuera över den? eller bygger du bara på den?

• Little June

Jag har kört över den helt...den var inte Jag längre
    Min går från axeln ner till armvecket...så den täcker den gamla, fast det blir lite "kluddigt" just där den sitter.En bra tatuerare är A o O, tycker jag.Som man kan bolla ideer med.
    Den jag har nu...är ett projekt kan man säga... ...Tagit ganska många timmar, och är inte färdig än.

Dun skulle ju kunna sätta skallen nedanför tribalen, och köra flames upp över tribalen och bakom...Hänger du med?

• FruFrank

Little June: tipset nedan är jag tacksam för, hade inte tänkt så långt... men problemet är att tribalen är rätt så stor och skulle tro att skallen skulle hamna väldigt långt ner då.

• FruFrank

Knäppte nyligen och tänkte lägga ut den nu.

Svar på tråden Tatuera över en tatuering med en annan?