• FransiAliyah06

Vaknar av smärta i ryggen! Vad kan det vara?

Tänkte höra om det är nån annan som har som jag.....är i vecka 35 och
    har vaknat varje dag/ eftermiddag av att jag har sådan kramp i ryggen att jag tror jag ska dö. I dag hade jag så ont att jag till och med drömde att jag blev bruten i två delar ( böjd bakåt) och jag skrek av smärta i drömmen. Kan inte sova alls till höger eller vänster av smärtan jag får i höften och ut i benen och som sagt när jag väl sommnat på rygg händer detta. Bebisen verkar må bra eftersom att hon kickas och har sig hela dagarna och nätterna så undrar om det bara har med att hon är för tung och göra. Just nu har jag varit uppe i 10 minuter och har forfarande molande värk ut i benenen och men i ryggen, lite kramp i magen men inga sammandragningar alls så tror inte det är förverkar eller så.

Nå'n som har samma? Vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-20 09:00:22:
    Tänkte tillägga att jag är döds trött eftersom jag inte får sova alls längre. Antingen sparkar bebisen på revbenen ( hela nätterna) och när jag väl somnar på mornarna så händer detta). Sover några minuter i taget mellan 5-8 a.m eller på eftermiddagarna minut för minut fram till 12-13 tiden.

• Svar på tråden Vaknar av smärta i ryggen! Vad kan det vara?
  • Annevi

Om man får tryck på ischasnerverna kan det stråla ner i benet ut i foten. Kan ju också vara foglossning om det gör ont i höften vid t.ex. vridande rörelser.

• FransiAliyah06

Annevi -men det gör inte ont när jag är uppe och går etc. Det strålar när jag ligger på sidorna men när jag ligger på rygg gör det bara ont i ryggen....inget ont i höfterna av att vrida mig så antar att det är ischias i sånnt fall.

ingen som har haft samma problem??

• En Frida

Har svarat dig i en annan tråd

• Nettis30

Kan vara så att bebisen ligger o trycker på någon nerv när du ligger på ryggen.
    Så har jag det o samtidigt mår jag illa, så jag får ligga på sidan.

• FransiAliyah06

Tack enfirda läste inlägget.

Nettis30 - ja kan vara så men det känns annorlunda mår inte illa som jag gör om jag lägger mig platt på ryggen och tex tittar på TV. Det gör så ont att jag knappt kan röra på mig....kan ju inte ligga på sidan för då klämmer hon definitivt på en nerv eller 17

Svar på tråden Vaknar av smärta i ryggen! Vad kan det vara?