• Karedo

Flytningar i v 39

Hej.. (ursäkta beskrivningarna)

Någon mer so har fått flytningar i v 39 (38+?)
    Jag har inte haft några innan, men nu har jag haft flytningar sedan några dagar. ofärgade till vita nästan lite spermieliknande, men de luktar inte.
    Kan det vara slemproppen? Jag har ingen aning, väntar mitt första barn så jag är inte så bra på sådant här

Hoppas någon vet.. Kram Karedo BF 2/8

• Svar på tråden Flytningar i v 39
  • nelle87

Hmm jag vet då inte. Går själv och väntar på slemmisen (bf 3/8), men flytningar har jag haft hela tiden. Kanske bara ännu mer nu. Men dom är mest vattniga vit-gulaktiga och inte slemmiga heller...

Puffar tråden lite för ja undrar hur de ska se ut egentligen

• Miclin

Karedo - på mvc frågade de mig om jag fått flytningar och de sa att det var ett tecken på att livmodermunnen förkortas och förbereds inför förlossningen.
    Alltså vit flytning som inte luktade... Det kan rinna ur mig, speciellt på morgonen...

• Madde A

Jag är i v.36 och har fått mer flytningar senaste veckan, lite mer slemmiga och vita, men det är inte slemmisen.

Vid min förra grav såg slemmisen ut som en tjock flytning med lite blod i(alltså det va lite rosa i)

Nån har förklarat det som slime, eller snor, kan nog vara lite olika

• mamma sbg

miclin- vilken vecka e du i?
    för jag har vaknat två dagar nu av att de bara rinner vattninga gul-vita flytningar. tillomed sängen blir juh blöt juh!( äckligt) sorry=0(

• Fru Lantz

Ska oxå ha 2/8 och kan säga att mina flytningar oxå har blivit mer och som mamma sbg beskriver har jag oxå upplevt. Känns rätt ofrächt men men vi får hoppas att bäbisarna snart kommer

• mamma sbg

okey skönt att höra att fler har de så*hihi*
    lycka till nu allihop med era bäbisar!

• veronicaermanbriks

jopp det kan vara slemmisen minsann!!! min har kommit i omgångar under en veckas tid och ser ut som din. man märker inte alltid av när den kommer och det är tyvärr ingen garanti för att förlossningen startat...men det är nära iaf!!! lycka till

• Miclin

Mamma sbg - jag är i v.39

Åt mig kan det börja droppa längs med benen eller rinna till så att man tror att man kissat på sig... fniss

Får gå med trosskydd konstant för att undvika pinsamheter

• mamma sbg

miclin- ja visste e de roligt.... jag har precis som du!! =0(ska te barnmorskan starx, ska kolla vad hon säger.
    man kan juh hoppas att man får svaret att de e på g o de e därför man har så mycke flytningar!
    då kan jag stå ut med de några dagar*hihi*
    har du BF 31/7??

• Karedo

Till alla:
    Tack för alla svar, känner igen det som skrivs.
    Särskilt på morgonon så kommer det rikligt med flytningar som är gul/vita och inte luktar, kan ju hoppas att det är på G snart, och att det är som Miclin skrev.
    Vi får fortsätta att vänta o längta, men nu är det nog inte så långt kvar.

mamma sbg:
    Skriv gärna vad barnmorskan sa, kanske kan lungna oss här inne.

• mamma sbg

så, nu har jag varit hos barnmorskan.
    hon sa att man i regel får mycke flytningar i slutet av graviditeten. hon sa att de kunde vara slemmisen oxå men den brukar inte vara så vattning som jag beskrev.
    hon sa att det inte var ngt att oroa sig för alls, men minsta lilla misstanke om att de var vattnet som sipprade så skulle man ringa förlossningen. ialla fall i mitt fall eftersom min bäbis inte har fixerat sig än.

så de e inget att oroa sig för tjejer!! de e bara springa runt med blöta trosor o se glada ut =0P

lycka till!!

Svar på tråden Flytningar i v 39