Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Cherryy

Behöver gå på toa ofta

Jag har ett lite pinsamt problem..
    Har varit och testat för UVI och det var ingenting sa dom, men jag ska komma tillbaks om en vecka så ska dom göra en odling, men det svider inte när jag kissar, behöver bara kissa ofta.. det är värst på kvällen innan jag ska somna, går upp flera gånger o går på toa, sen på natten vaknar jag flera gånger också..
    Nån mer som har samma problem? Jag är i vecka 24..
    Vad kan det vara om det inte är infektion?? Jag vet att man brukar behöva kissa oftare när man är gravid, men inte såhär ofta:/

• Svar på tråden Behöver gå på toa ofta
  • lill linda 82

vad menas med ofta, 1 gång i timman om dagen? under natten lika ofta?

dricker du mkt...? ju mer man dricker desto mer kissar man. dricker du dessutom läskedrycker (tex cola), kaffe el te mkt kissar man ju ännu mer.

• Mamma Mika

Jag tycker att jag kissar konstant (e i v. 32)
    vet inte hur ofta du kissar men jag e uppe mellan 3-4 ggr på natten... dagaran kissar jag olika ofta men betydligt oftare än vad jag gjorde förr.

• Nisses lada brinner

Ohh, känner igen SÅ, fast jag är i v 40, o är uppe säkert nästan 10 ggr på natten, o sen som du säger ett ex antal gånger när man väl lagt sig o inte somnat! Jobbigt är det!

"Sill I Dill, blivande 3 barns morsa"
  • Summerlover

Man kissar ofta när man är gravid. >Bebisen sparkar på blåsan ibland och den trycker mot blåsan.
    Inget konstigt alls.
    Sen nu när det e varmt så dricker man ju mer och då kissar man mer.

Jag kissar väl med 3h mellanrum ungefär- helt normalt!

KRAM

• Cherryy

Ibland är det normalt med några timmar mellan, men ibland så är det så att jag blir kissnödig igen när jag nyss har vart på toa typ:/ Eller när det kanske har gått en kvart eller en halvtimme typ..

Jag dricker inte ovanligt mycket tror jag, utan ganska normalt..
    På natten vaknar jag kanske 3-4 gånger.. fast det är värst innan jag har hunnit somna.. fast då känner man kanske efter mer också..

• Fru Indosaurie

Jag hade också sådär så det behöver du nog inte oroa dig för.
    Jag kissar oftare på natten än på dagen dessutom =/
    Nu i v 37 så är jag uppe 5-10 ggr och några ggr innan jag somnat.
    Jag kan också känna att jag är kissnödig när jag går ifrån toaletten (nästan).

• lill linda 82

så är det ju att vara gravid.. om du har tex ett tryck på blåsan (bäbisen), går o kissar o bäbisen ändrar läge kan ju resten av dropparna/mängden du inte fick ut vilja ut. och att man känner sig kissnödig efter man kissat gör jag med ofta. tycker det låter jättenormalt. båda mina graviditeter har varit sådär.
    jag brukar göra såhär för att slippa irriterad sömn. drick sista glaset vätska kring kl 20 om du går o lägger kl22 tex så slipper blåsan o kroppen vara överfull.
    äter du dessutom mkt mat/frukt el vätska som är vätskedrivande blir det ju ännu värre, speciellt för nattsömnen.

• Bebbe2006

Jag är i vecka 16 och kissar minst två gånger i timmen. Dricker ganska mycket också, för jag är törstig hela tiden. Kanske är diabetes?

• Bebisens mamma

Jag kissade jätteofta då jag var gravd med min skrutt. Jag tror nog att det är helt normalt det du beskriver. Du får stå ut att gå coh kissa ofta, helt enkelt!

• Neo

Innan jag går och lägger mig går jag på toaletten och kissar kanske 3-4 gånger. Blir nästan kissnödig så fort jag går ut från toaletten. Jag tror att det är olika hur magen "sitter" på folk. Precis så här blev det under min förra grav oxå. Är säkert uppe 7-8 gånger på natten också...

• MalinI

Jag känner ofta att jag inte har kissat klart eller vad man ska säga.
    Byter jag ställning så kissar jag mera Så ofta ställer jag mig upp när jag har kissat "klart" för att sätta mig igen för att kissa igen. Då klarar jag mig någon timma extra innan jag behöver gå igen.

Svar på tråden Behöver gå på toa ofta