• Sofia71

Något vitt i urinen...

Fråga: ÄL enligt CB i lördags skulle kolla igen igår med billiga testers men fick inget utslag. Så långt är det kanske helt "normalt" men så såg jag att i urinen flöt det runt lite små vita "flarn". Vad kan det vara? Googlade och hittade en länk från FL för ett par år sedan där det är en tjej som skriver sina tidiga sympom (innan 6 dagar innan BIM) enligt följande (hon var gravid):

"-bubbel i magen

-liten blödning men ingen mens

-på annandagen blev jag skumt andfådd av att gå uppför en trappa-all kondis har försvunnit helt direkt båda gångerna jag blivit gravid

-mer hormoner i urinen, luktar annorlunda, och även lite äggvita (vitt "proteinskum" i urinen)

-illamående morgon och kväll, kan inte tänka på vispgrädde t ex

-fuktigare slemhinnor och överkänsligt luktsinne- bl a matos, alkohol och kaffe är vidrigt, sugen på vitt bröd och frukt (enkla kolhydrater)

-tröttare

-hormonsvängningar, började gråta helt utan anledning häromdagen

-idag har det börjat spänna lite i brösten och illamåendet ligger nu och lurar som en klump i halsen nästan hela tiden. Och ännu roligare ska det bli..."

När hon skrev detta hade hon konstaterat graviditet, alltså efter BIM.

Vad tror ni? Någon som har någon erfarenhet?

• Svar på tråden Något vitt i urinen...
  • grapen

Låter som ägglossning, i alla fall brukar jag få så då jag har det men visst kanske man kan få så om man är gravid men det vet inte jag nåt om

• Sofia71

Grapen: Har du så även några dagar efter ÄL?

• mee2

asså man kan ha vita "prickar" i urinen det är typ skräp eller va man kan kalla d typ som avlagringar från urinblåsan, helt naturligt, ser det mkt på jobbet, (men ja jobbar ju med äldre sååå) men ja vet att d förekommer hos unga oxå.

• Sofia71

mee2: Intressant. Ska hålla koll då om det är så även om några dagar. För jag har då aldrig sett det tidigare och några ÄL och gravtester har man ju gjort och kissat i mugg. Men det kanske kan vara olika från dag till dag ändå, med "skräpet" menar jag?

• mee2

ja d kan d nog...men lycka till håller tummarna för dej *kram*

• bunny75

Jag också brukar ha sådana vita grejer i urinen då och då (när jag testar med äl stickorna). Jag anser det vara flytningar från slidan. Kommer ihåg att min husläkare sade någon gång när jag var i tonåren ... när du lämnar urinprov då ska du inte ta de första dropparna utan ska släppa lite i början och bara då kissa i hållaren - för att undvika allt det lilla extra som följer med från slidan och blygläpparna.

• SkåneEmma

Jag upptäckte också ett "vitt flarn" som flöt runt i urinen idag...konstigt.

• Sofia71

Nu är det slut på mina flarn. Hade nog med ÄL att göra... BIM den 31/7, får väl se om det hade med något annat att göra.

• Sofia71

...det var inte slut på flarnen... de var bara mycket mindre och nu blir det lite "skum" när jag kissar... Lägger man till ömma bröstvårtor och illamående mest hela tiden så... nä, vågar inte riktigt hoppas.

• Starlett

Hejsan allihopa!!
    Jag upptäckte oxå idag att jag hade som vita flarn eller någe i min urin....undrar vad det kan vara?!

Svar på tråden Något vitt i urinen...