• ninnin

Leversjuk katt

Min lilla fina katt flicka har varit inlaggd på
    djursjukhus sedan i tisdags med dropp och sånt :(
    fick precis hem henne och hon ska tvångsmatas
    med en halv timmas mellanrum...
    är så glad att hon lever trodde jag skulle förlora henne

Någon annan med leversjuk katt?
    Hur går det för er?

• Svar på tråden Leversjuk katt
  • Tistele

Hej!
    Min katt insjuknade oerhört akut med illamående, kräkningar och slöhet. Blodprover (skyhöga levervärden) samt ultraljud hos veterinären visade på någon form av leverinflammation. Hon fick ligga inne ca 1 vecka med dropp samt i.v antibiotika. Därefter fick jag ta hem henne och fortsätta med tablettantibiotika 10 dagar. Vid utskrivning var hon fortfarande rätt trött, men hade börjat att äta själv. Efter ca 1 månad togs proverna om (fortfarande lätt förhöjda). Katten mår i alla fall bra nu, äter, leker och visar inga tecken på att må dåligt för tillfället.

Hoppas att allt går bra för dig och din katt!!!!

• Kaiserdom

inte katt, men hund som troligen har problem med lever å njurar.... väntar på provsvar *suck* inge kul... så vi får se hur det kommer att gå för han sen... hoppas ju att det inte ska vara nå allvarligt, har vart så mycket nu... han har haft magbesvär länge, å efter medicinering så tycks det ha blivit bra, å så kommer detta... *less*
    hoppas det går bra med din kisse :)

• lilla tummelisa

Hej. Jag har haft precis samma problem med en av mina katter. Hon var väldigt illa däran (vägde halva sin vikt och de trodde inte att hon skulle klara sig, men nu är hon återställd. Det började i januari och då var levervärdena så höga att de inte ens kunde mäta dem om de spädde ut blodet. Hon var inlagd drygt en vecka och fick komma på koll flera ggri veckan.Hon fick följdsjukdomar - problem med gallan och bukspottkörteln. Bukspottkörteln skulle aldrig bli bra men det har den blivit.

Vi fick oxå tvångsmata henne och ge henne massor med medicin (många tabletter om dan - brottningsmatch). Nu håller vi på att fasa ut den sista medicinen, skönt.

Så alltså: det kan bli bra fastän det ser hopplöst ut!!! Ett tips är att ge dem b-vitamin iband, det ska vara bra för levern.

Lycka till! Jag håller tummarna

• Tyrell

Vår katt är diabetiker. Inte så kul med två sprutor om dagen, men vad gör man inte för sin älskling? Det som är positivt är att medicinen har effekt. Han är mer aktiv och har fått tillbaks sitt humör igen.

• ninnin

Tack känns skönt att man inte är ensam...
    hon har lite höga njur värden med precis som hennes bror
    det är så skönt att hon mår bättre nu
    hon var bara skinn och ben när hon åkte in och låg under
    byrån och dräglade :(
    har varit helt förstörd, förlorade min förra katt för
    exakt 3 år sedan, han gick bort helt oförberett det tog 5 timmar
    så var han död bara 5 år gammal...

Sméagol som är sjuk nu är bara 3 år :(
    dom misstänkte njurarna först men att det var levern var posetivt eftersom den har lättare att återhämnta sig :)

• Tistele

Lägger till att vi nu får ge katten "specialmat" för leversjuka katter.

Hur går det med kissen?

• Sarge

Håller tummarna för Er lilla kisse.

Vi förlorade vår högt älskade Camaro för inte alls länge sedan tack vare en trasig lever

• ninnin

lill-flickan mår mycket bättre nu,
    när hon får mat och medicin
    Hon får special-levermat med förstår inte hur
    jag ska få henne att äta den...
    borshan äter redan njur-mat
    och nu är den ända lever-maten vi har
    blötmat vilket hon aldrig gillat...*suck*
    pojkvännen ska prata med vetrinären idag

kram på er!

• nimma

oj vad jobbigt för både er och missen! Skönt att fröken mår bättre nu! lycka till!

Svar på tråden Leversjuk katt