• Robyn

Tips om Köpenhamn tages tacksamt emot

Hej!

Jag och min man ska tillbringa helgen i Köpenhamn och jag skulle vilja ha lite tips på vad vi kan göra där. Vi kommer att bo nära Ströget (Bredgade eller något sådant).

Tips på shopping? Restauranger som är bra i city?

Tänkte eventuellt besöka ett erotik museum *fniss* som ska ligga i Köpenhamn. Vet någon var, på vilken gata?

Tack!

• Svar på tråden Tips om Köpenhamn tages tacksamt emot
  • Elli47

Vet tyvärr inte var erotikmuseet ligger men det bör vara ganska centralt för några bekanta till mig har varit där. Har inte shoppat där men gillar du skor och har rätt storlek så finns det en affär på Ströget med enbart skor i stl 36-37! Mysigt är att ta en guidad båttur på kanalerna, man ser massor och är det fint väder är det ljuvligt! Annars är det mysigt att bara strosa omkring, det är lätt att hitta där.

• dallring

Erotikmuseet ligger mitt på Ströget, du kan inte missa det. Bredgade är en stor genomfartsväg som går genom centrala Köpenhamn (börjar vid Kungens Nytorb om jag inte har helt fel), så du hamnar rätt på.

ge dig gärna ut på gamla Istegade (bakom Huvudbangard) för lite offside shopping. omårdet har blivit allmänt upprensat och är nu mer hippt.
    likaså gäller båda sidor som Ströget (i synnerhet kring Sankt Peders Straede), där är mer intressanta butiker och caféer än på Ströget som är en ganska jobbig turistfälla.

kolla efter mer på http://www.aok.dk/ där kan du söka på shopping och stadsdelar, så kanske du hittar något som passar dig. där är även transport-info.

• dallring

Erotikmuseet låg inte riktigt där jag mindes, utan på en sidogata till Ströget. antingen har den flyttat eller så har jag varit förvirrad
    http://www.aok.dk/profile/174

• Robyn

Dallring

Vilka bra tips! Kul att få veta var mer intressanta butiker ligger. Förstår att Ströget kan vara en turistfälla..

Har du något tips på en bra second hand butik..?

Tack!

• Camiohm

"John bull pub" Varit där innan och efter alla roskildetrippar. *drömmer sig bort*

Svar på tråden Tips om Köpenhamn tages tacksamt emot