• Lilja85

Förvaring av halsband och örhängen.

Hej!

Någon här som kan ge mig lite tips på hur man förvarar halsband och tex örhängen bäst?
    Just nu ligger mina halsband tillsammans i en kartong, men de trasslar ju ihop sig så lätt.

Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Förvaring av halsband och örhängen.
  • Pniff

Tidigare hade jag en garderob jag kunde gå in i (kommer inte på vad det heter för tillfället ) men då hade jag krokar på väggen som jag hängde upp halsband och scarves i.

Har problem idag då jag bor med garderober som har dragdörrar, vill inte hänga upp dem på väggen i sovrummet eller badrummet, det stör mig att de är framme jämt. Vill också ha ett bra tips på förvaring.

• anjeli

jag har krokar på insidan garderobsdörren... super!!!

• Nyfiken gul

smyckeskrin??

finns ju jättefina o trevliga skrin på tex Guldfynd med många olika fack för både ringar, örhängen, armband o halsband... vet även smyckeskrin där du kan hänga halsbanden..

• My Lovely Little Lumps

finns ju o köpa krokar i silver el guldfärgade man kan skruva dit i väggarna typ, man kan ju skruvad it dom ngonstanns man har plats o hänga halsbanden på.
    jag gjorde så förr nu har jag inte så många kvar för jag använder knappt halsband men det är iaf en ide

♥Min familj♥
  • Lilja85

Saken är den precis som Pniff säger att jag vill helst inte ha allt hänga framme.

Jag har provat att ha krokar hänga innanför garderobs dörrarna men nu när jag flyttat har jag inga bra garderober att hänga dem i.

• Poena

Ja, jag har i af mina i vanligt smyckesskrin. Förvarar vissa i smyckespåsar däri så det inte blir en röra av allt. Finns ju också små burkar med fin dekoration på t ex Indiska om man hellre vill ha flera småburkar

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Lilja85

om jag ka ha smykersskrin så lär det bli en heeel del, har ganska mycket smycken.

Men om man har burkar, blir det inte att det trasslar ihop sig i alal fall då?

• Nyfiken gul

är det äkta smycken ska du vara rädd om dom o förvara dom liggandes i en smyckespåse eller ett skrin...

om du lägger ner halsbanden med låsen knäppta och försiktigt viker ihop kedjorna blir det inte rörigt.. o likaså när du ska leta efter ett halsband... rafsa inte runt bland smyckena, du skadar dom... ta upp smyckena istället o leta..

• Lilja85

TACK för alla bra tips!

Svar på tråden Förvaring av halsband och örhängen.