Att namnge en stjärna?
Jag har en liten fundering om att namnge en stjärna som present till min dotter på hennes dopdag. Är det någon som vet något om detta och hur man går tillväga? Eller är det bara på film man kan göra detta?
Jag har en liten fundering om att namnge en stjärna som present till min dotter på hennes dopdag. Är det någon som vet något om detta och hur man går tillväga? Eller är det bara på film man kan göra detta?
Hej!
Fick denna länken från en FL tjej.... vi ska också döpa en stjärna efter vår stjärna *ler*
www.globalstarregistry.org/&CID=0
//Linda
Tack snälla, är ju helt perfekt!
Vad kostar det?
Ebben - 640 SEK enligt länken ovan.
Det är bluff och båg!!! Du kan göra ett fint certifikat själv som är precis lika äkta som det som du betalar en förmögenhet för eftersom det inte finns några företag som namnger stjärnor!
Bara så ni vet så namnges inte någon speciell stjärna på riktigt, men företagen tjänar bra med pengar på att sälja såna certifikat.
Gör inte det! Det finns ingen som äger stjärnorna - så det går inte på något juridiskt sett att sälja rätten att namnge en stjärna. Det går inte att namnge en stjärna. Bara företagen vill få oss att tro det.
Dessutom heter väl de flesta stjärnorn man kan se något efter dess upptäckare eller läge... Gör något roligare för pengarna!