Gott och enkelt tilltugg till välkomstdrink efterlyses!
Hej halloj!
Jag ska ha 30-års fest om några veckor och tänkte bjuda på sangria till välkomstdrink, men vad ska jag ha till...?
ALLA tips är välkomna!!
Lioness
Hej halloj!
Jag ska ha 30-års fest om några veckor och tänkte bjuda på sangria till välkomstdrink, men vad ska jag ha till...?
ALLA tips är välkomna!!
Lioness
Åååh, sangria...! Är man bjuden???
Asså, jag är inte så bevandrad i tilltuggs-världen.... men antingen det här ultimata tilltugget - salta pinnar, salta små kex och så... ELLER flashiga snittar... med liten laxbit och nån gegga, eller bara smör och nån god korvbit på bröd + tandpetare i.... ??
Går ju alltid att köpa små crustiner och lägga på nån god tapenad. Enkelt om man har tidsbrist och inte vill/orkar pyssla så mycket själv.
Små chèvretoasts med honung och pinjenötter
Små bröd med mascarpone/solt.tomat/vitlöksröra
Hamburgerkött/pepparrotsfyllning i ihoprullat tunnbröd
Någon ädelosthistoria
Oj, det finns ju så mycket olika. Vad tycker du om?
Just ja, crustader med stenbitsrom/hackad rödlök och creme fraiche är ju inte så pjåkigt.
Tack för alla goda recept!!!
Jag är ute efter något gott, enkelt och gärna billigt...!
Funderar på nån gegga på typ crostiner eller nåt liknande bröd... Ge mig gärna fler idéer, allt är välkommet!
Självklart är ni välkomna!
Lioness
crostini med fikonsalsa är löligt gott, speciellt med en liten bit lufttorkad skinka bredvid....
rostbröd, eller liknande, rostat, antingen skära ut mindre bitar eller "stämpla" med liten typ pepparkaksform, ha på lite pesto, kan varieras med både grön och röd.
Något annat som är gott är urkärnade dadlar som man linad en liten bit lufttorkad skinka runt och sedan slänger in i ugnen någon minut bara. Serveras kalla både de och de ovanför.
Annat att ha på brödlika saker: typ liten klick creme fraich (eller liknande som klister) några romkorn och några småbitar gräslök. (alternativt att gegga ihop det, men det ser snyggt ut separerat)Kan ju varieras med räkor te.x., men då blir det dyrare per "portion"