• Blackie

Att må illa o spy i vecka 38

Har precis kräkt pga illamående. Ngn annan som mår illa så här sent i graviditeten? Vad beror det på? Är det fortfarande pga hormonerna eller rör bebis på ngn "kräknerv"?

• Svar på tråden Att må illa o spy i vecka 38
  • Mizuki

Jag spydde mig genom hela graviditeten. Vet inte varför, men så gjorde min mamma också när hon väntade mig. Från dagen efter befruktningen (helt seriöst) tills dagen jag föddes.
    Visst är det mysigt att vara gravid?

• överbandsfürern

jag kräktes i v.35.. men det visade sig va för att ja käkat taco och blev illamående av det...

sug på den du...... *****
  • Änglatuss

höll oxå på att kräkas i slutet av grav, vissa gör det bara
    andra säger att förlossningen närmar sig
    barnet tränger ner i förlossningskanalen och mkt riktigt, när jag var hos bm måndagen samma vecka min dotter föddes hade fanny sjunkit ner så långt ner i bäckent att hon knappt kände huvudet. hon hade behövt gå in vaginalt för att känna... så hon tippade på, på BF eller tidigare inte en dag senare och mkt riktigt vaknade av värkar på BF och 11 timmar senare föddes fanny

man kan ju må illa  och kräkas då barnet tränger ner i förlossningskanalen just när barnet passerar spinalknölarna... (dom där piggarna i bäckenet) trodde nästan hon hade kommit så långt men de skulle jag allt nog på uppleva på förlossningen, men iaf. vet inte riktigt varför jag babblar på, men de blir säkert bra!!

lycka till!

• shelale

jag har kräkts lite då o då, typ varannan vecka... min barnmorska tror att det kan bero på magkatarr... så hon föreslog att jag ska äta mindre måltider men oftare....

• Blackie

Känner att bebis har sjunkit långt ner. Känner att det är en väldans tyngdkänsla när man går tex. Kanske beror på det då. Förra veckan då jag va hos bm så va huvudet fortfarande lite ruckbart, kanske h*n har fixerat sig nu?

• Änglatuss

Blackie

inte fullt omöjligt
    känner igen det där tryckandet och illamåendet

• Blackie

Ja du, det börjar ju bli lite småjobbigt . Humöret är det ju lite si o så med nu så jag hoppas man slipper gå över bf. Det är ju olidligt varmt hela tiden! Tackar så mkt för svaren.

Svar på tråden Att må illa o spy i vecka 38