• Sandys

Svettig bebis

Har en pojke på 6 veckor som svettas och är gnällig. Jag antar att det är pga värmen men vill ändå höra mig för.  Jag tycker att det är konstigt att han svettas när han är så liten men det kanske det inte är?
    Framförallt svättas han i pannan och på armarna. Ibland kan det kännas som att han kallsvettas för han är inte varm. Han har heller ingen feber.

• Svar på tråden Svettig bebis
  • Myrans mamma

Hej.
    Min lilla tjej brukar bli svettig när hon äter eller gråter av illska. Känns lite som hon är kallsvettig ibland annars oxå men hon brukar inte vara speciellt kinkig just då.

• Kirste

Min dotter svettas, och kan bli grinig när det är som värst!! Inget att oroa sig för, se till bara att han dricker ordentligt!

• hallon2

Barn svettas mycket! Det är nya små människor vars system är intakt... det är precis som det ska i den här värmen! *pust*

• 1978nettan

min son är oxå 6 veckor och svettas nått enormt. får bada honom varannan dag för annars luktar han apa... han har bara haft kortarmade bodys på sig nu i flera veckor för det har varit så varmt. det var synd man köpte massa 50/56 kläder som bara legat o samlat damm...

• Kristin24

Elsa svettades jätte mkt när hon var spädis...hon är född i slutet på november, men svettades mkt när hon låg nära mig. Så det är inget konstigt med att han svettas mkt nu när det är så varmt....försök att hålla det svalt hemma.

• Raven74

ha inga kläder på han inomhus.
    min e 10 v o han svettas nåt kopiöst, han har blöja bara

• 1978nettan

men det e jobbigt att bara ha blöja på honom för då "nyper" man honom när man lyfter honom, så det e därför jag har body på honom

Svar på tråden Svettig bebis